Nekromanti Allt dödande...

Darkside

Veteran
Joined
14 Nov 2002
Messages
116
Location
Hultsfred
Hur ska man göra ifall spearna börjar gå lös på allt och alla(?) och hur gör man för att få ett seriöst spelande??
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
det beror på dina spelare faktiskt

Tja du kan väl börja med att förklara på ett eller annat sätt att du inte tycker om sånt här beteende, och du kommer inte fortsätta som SL om dina ansträngningar är förgäves med att dom bara förstör allting.
Du kan också se till att världen reagerar konsekvent på deras handlande. Går dom in i Tibara och skriker ut "DAAK ÄR EN FJANT!" så kommer dom få en handfull vältränade välutrustade och farliga tempelordnar på sig.


Sen så finns det faktiskt spelare som inte vill spela seriöst. Visst, dom är ovanliga men dom finns.
Spelare som bara vill flumma runt, flippa ut och göra galna saker. Om dina spelare är den här typen av spelare så kan jag bara rekommenderar att byta spelare. Fast kan man undvika att byta spelare så ska man väl göra det, det är lite tråkigt att kasta ut sina polare på för att dom inte spelar som man vill.

/Naug, är oerhört tacksam över sin lagom seriösa spelgrupp
 

samiis

Warrior
Joined
20 Sep 2002
Messages
355
Location
Kristianstad
har samma problem...
om du menar att de dödar varenda person de ser, så länge de inte befinner sig i en stad, för då blir det för mycket att göra...

du kan ju se till att en person som är väldigt viktig för ett äventyr dödas. De ska senare få reda på att eftersom de dödat denna person, innan de frågat vad det var för en (och därför hade de ingen aning om att han var viktig) kommer det bli ytterst svårt att klara äventyret...

då kommer de nog börja förhandla lite mer innan de dödar folk, (upprepa detta om de inte skärper sig...)
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Två metoder har jag testat, den ena innebär att man helt sonika gnäller på att spelarna måste lösa allt med våld, den andra innebär att det en eller flera gånger går käpprätt åt helvete när de ska försöka slåss, gärna med döda rollpersoner till följd. Faktum är att "mina" spelare slåss mindre nu.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hanlingar & Konsekvenser

Tjaa, se till att de får ett rent helvete ifall de gör en sådan sak. Låt dem inte gå säkra någonstanns... Tillslut så åker de dit, gör de samma sak igen så repetera helvetet tills de tröttnar...
 

Xzarjo

Warrior
Joined
24 Sep 2002
Messages
204
Location
Göteborg
Vad sägs om : alla anhöriga (börjar väll bli ett par tiondelar vid det där laget) oavsätt ras (dvs både tiraker å människor mm)
slänger sina besparingar i en stor hög. Sedan hyr dom fularne och hans lönnmördarGÄNG. Ät 20 jefligt skikliga lönnmördare som bara anfaller när RP såver, e skadade å liknande, men försvinner så fort någon avdem dör eller striden går allmänt dåligt.

Alternativt en kamorf.

PS. efter fester e dom lätt byte.
 

faradan

Veteran
Joined
10 Feb 2003
Messages
25
Location
Den kungliga huvudstaden
fixa in en sektion med psykoskolumner... att ta livet av någon tar som f*n på psyket, särskilt om de inte ens är i självförsvar... se till att de ser hur ledsna de anhöriga är, och hur mkt lidande de skapar... se till att de får ta konsekvenser av sitt handlande också, efterlysningar, allmänt hat m.m.
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Min rp dödar folk, men inte allt han ser, utan i slagsmål i barer etc. Det bör tillägas att detta inte är något problem i våran grupp. Låt dina spelare bli fångade antingen så blir dom fångade av ordningsmakten eller några som är lejda av anhöriga till offren, låt dessa göra rpna till "krymplingar" genom krossa knäskålarna, sticka ut ögonen, skära av tungan, etc.
Eller låt dem möta en tex skuggvarelse som är super bra krigare och dom blir slaktade.
 

Tavili

Veteran
Joined
29 Oct 2002
Messages
88
Location
Södertälje
Re:Lite petig

I den första berättelsen på slutet som var väldigt underhållande Borde det bli våldsamt motstånd :gremlaugh:
 

Kwarzim

Veteran
Joined
1 Jun 2002
Messages
125
Location
Dikanäs
Utsätt spelarnas rollpersoner för upprepade nära-döden-upplevelser. När de tillbringat sammanlagt tre år med att läka sina skador har de nog lugnat sig. Eller dött flera gånger.
 

Farbror Funkus

Warrior
Joined
6 May 2003
Messages
320
Location
Hemma hos Faster Funkus?
dom flesta som går loss och dödar i ett civilicerat samhälle på mundana blir dömda till döden om dom inte gör de i själv försvar förstås.
låt dina rollpersoner bli straffade om dom inte slutar
med Berserkargången

Hux flux potatismos
 

Marko.N

Veteran
Joined
6 Jun 2003
Messages
13
Gör som jag gjorde i början på min sl karriär....
Jag var inte världens skickligaste sl....
Det började med att jag hittade en ball monsterbok...
Sedan så försökte jag avsiktligt döda karaktärerna med så många olika monster som möjligt inom en så kort tidsrymd som möjligt... självklart så var tärningarna rättvisa... men men
Karaktärerna började dö som flugor när jag i alfabetisk ordning kom till bokstaven D... det var kul som fan iaf för mej :gremgrin: numera så dör mina rp mest av min uber påhittade demonbesatta-kaosskugg-dödsriddar-sanna drakar... eller utav lönnmördare som sänts på dom från en irriterad SLP eller utav vackra kurtisaner med gift nålar i håret eller andra saker som andvänds i dom högre maktskikten...
 
Top