Nekromanti Allmänt vedertagna fakta - Asharien

sirfrog

Warrior
Joined
29 May 2011
Messages
230
Location
Elsweyr
Någon gång har man undrat: Vad exakt VET gemene man i Asharien egentligen? Tja, JAG vet vad som är allmän kunskap, och alla erfarna spelare vet på ett lite diffust sätt (oftast). Man vet som att någonting borde ses på ett sätt eller något annat bor ses på ett annat sätt. Många gamla Eon-rävar har lite svårt att formulera det de själva vet och tar för givet (eller är det kanske bara de gamla Eon-rävar jag känner?). Därför har jag skrivit ihop ett litet dokument, att skriva ut och ge till ashariska rollpersoner som en slags "Alla vet det här, läs igenom". Sedan får man lista ut vilka ytterligare kunskaper eller insikter denne har.

I varje fall tänkte jag lägga upp detta dokument om någon känner behovet. Jag vill även ha kritik och förslag på vad man ska/bör lägga till, och vad jag fått om bakfoten.

Jo, jag har inte Asharienboken nära till hands just nu, och jag minns inte vad överjarlen hette, så om ni vet så upplys mig gärna.
 

Attachments

sirfrog

Warrior
Joined
29 May 2011
Messages
230
Location
Elsweyr
Ok, fixat in överjarlens namn, lagt till ett antal mycket vaga geografiska beskrivningar, lite mer berömda personer osv.

Håll kritiken igång, så länge den varar...
(Bonuspoäng om du tar referensen)
 

Attachments

Top