Nekromanti Allmänna spelforumet

Dofhjort

Veteran
Joined
8 Dec 2000
Messages
153
Location
Stockholm
Jag kräver (så snällt det går) att det allmänna spelforumet ska öppnas igen. Detta eftersom spelwebben är hopplöst tråkig, och dessutom inte verkar funka någe vidare på Mac ...
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
OT: Mac & Spelwebben

Återkom gärna till mig med mer direkta saker som skall strula med en mac. Jag sitter själv på en bärbar apple-maskin och har inga som helst problem att surfa varken där eller här.

Det är nämligen jag som gjort utseendet på Spelwebben och jag är den som kan åtgärda det om något är felaktigt i det.

Angående Allmänna Spelforumet så kommer en förändring utannonseras, om det är en som kommer göras.

Mvh
Yyrkoon
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,607
Re: OT: Mac & Spelwebben

Angående Allmänna Spelforumet så kommer en förändring utannonseras, om det är en som kommer göras.
Vänligen förtydliga. Kommer det att genomföras en ändring som ska utannonseras, eller kommer man att utannonsera om ifall att det ska genomföras en ändring?

Spelwebben var ett bra initiativ, men det är inte alltid bra ideer funkar, trots hårt arbete. Spelwebben har något i stil med ett inlägg per dag i genomsnitt. Kanske man ska överväga att släppa den och gå tillbaka till allmänna spelforumet, alternativt försöka någon jättedrive för att dra dit folk. Något bör nog göras i alla fall.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,440
Spelwebben är inte www.rollspel.nu...

...Och vice versa. Med andra ord hör inte diskussion om Spelwebben hemma här.

"Vänligen förtydliga. Kommer det att genomföras en ändring som ska utannonseras, eller kommer man att utannonsera om ifall att det ska genomföras en ändring?"

Om det sker en förändring här så lovar jag att vi ska berätta det för er. Om inte finns ingenting att berätta.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
jag håller med (TM) :gremsmile:

Jag behöver ofta bolla ideer när jag tillverkar mina figurspel, brädspel och datorspel. Det gör jag på makarforumet om det inte är helt offtopic. Men ett allmänt spelforum hade varit bra (spelwebben är kass). Här finns ju ett forum om film, böcker, och sånt, varför inte om brädspel, figurspel och datorspel (de orden har ju iallafall ordet "Spel" i sig).
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: Spelwebben är inte www.rollspel.nu...

Jag antar att man inte heller får diskutera om wrnu på spelwebben? Om man då vill propagera för att slå samman sajterna, vart gör man det? :gremsmile:

Allvarligt talat, det Troberg pratade om var inte bara om Spelwebben. Det var ju ingen slump att allmänna spelforumet stängdes i ungefär samma veva som spelwebben öppnades. Så att diskutera det som en enda händelsekedja (som man vill köra baklänges) kan väl inte vara fel?

(För övrigt har ni Magic-länkar i ert länkregister) :gremsmile:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,440
Re: Spelwebben är inte www.rollspel.nu...

"Jag antar att man inte heller får diskutera om wrnu på spelwebben? Om man då vill propagera för att slå samman sajterna, vart gör man det?"

Man föreslår det för endera redaktion som sedan... Öh... Ja... Diskuterar det.

"Det var ju ingen slump att allmänna spelforumet stängdes i ungefär samma veva som spelwebben öppnades."

Med tanke på att det tog ungefär tre månader från starten till stängningen så är "i samma veva" en överdrift.

"(För övrigt har ni Magic-länkar i ert länkregister)"

Jupp.
 
G

Guest

Guest
För tillfället är detta ingenting som är aktuellt. Som övriga medlemmar av redaktionen redan förklarat så kommer vi att informera om någon förändring görs. Räkna dock inte med detta inom någon snar framtid.

Att ha åsikter om Spelwebben är naturligtvis bra men dessa skall meddelas till deras redaktion. Även om vissa redaktionsmedlemmar från wrnu går att hitta hos spelwebben så är de två sajterna inte samkörda på det sättet.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,607
Re: Spelwebben är inte www.rollspel.nu...

Spelwebben är inte www.rollspel.nu...
...Och vice versa. Med andra ord hör inte diskussion om Spelwebben hemma här.
Visst, men man kan inte förneka att de är nära släktingar.

Det är ju inte som om man på rollspel.nu kan överväga frågan om allmänna spelforumet utan att väga in spelwebben i frågan, och om vi hade kunnat det så skulle beslutet påverka spelwebben.

Om jag skulle starta en diskussion här om tex alternativa taktiker i Civ så skulle jag antagligen bli hänvisad till spelwebben.

Så visst är de relaterade och visst påverkar de varandra.

Missförstå mig inte, jag tycker spelwebben var ett bra initiativ, men det klickade inte riktigt på plats och idag finns det ingen riktigt naturlig plats att diskutera övrigas spel på.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,607
Re: Spelwebben är inte www.rollspel.nu...

"Det var ju ingen slump att allmänna spelforumet stängdes i ungefär samma veva som spelwebben öppnades."
Med tanke på att det tog ungefär tre månader från starten till stängningen så är "i samma veva" en överdrift.
Fast ingen kan väl påstå att det var orelaterade händelser?

Det är ju tex inte som om vi stängt ner vissa rollspelsforum här bara för att spelproducenterna skaffat egna officiella forum.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Kan vi få höra er motivering till att inte ha ett allmän spelforum? Som är baserat på situationen just nu.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,440
"Kan vi få höra er motivering till att inte ha ett allmän spelforum? Som är baserat på situationen just nu."

Det ska egentligen inte behövas, men jag är bussig idag...

Eftersom www.[i]rollspel[/i].nu har en eminent systersida i www.spelwebben.se som handlar om andra typer av hobbyspel vore det att hämma aktiviteten där (varande eller kommande är ointressant), något som inte ens den elakaste storebror skulle göra mot sin syster. Av den anledningen har vi valt att ha forumet för allmänna spel stängt.
Men rollspelarkulturforumet då?
Vi har ingen systersida som vi kan hämma aktiviteten för... (Än?)
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,440
Re: Spelwebben är inte www.rollspel.nu...

"Så visst är de relaterade och visst påverkar de varandra."

Motivering till dagens läge och exakta ordet för sidornas släktskap finns här.

"Missförstå mig inte, jag tycker spelwebben var ett bra initiativ, men det klickade inte riktigt på plats och idag finns det ingen riktigt naturlig plats att diskutera övrigas spel på."

Jag är medveten om att jag kommer låta grinig i det jag skriver nu, fast så är inte fallet, det handlar mer om nyfikenhet.
Du skriver att det inte finns någon "naturlig plats" idag, men det fanns det ju inte här heller, egentligen. Det som önskas är en site med allting som ni vill diskutera, trots att det här är en rollspelswebbplats. Så när en "naturlig plats" skapas så använder inte folk den. Istället för att, som jag sett att ni kan både i rollspelsväg och diskussionsväg, ta nya vägar och bygga nytt om inget bra alternativ finns, så blir det mer än "sitta-på-golvet-och-skrika-jagvill-jagvill-känsla".
Det finns utmärkta alternativ, både till www.rollspel.nu och till www.spelwebben.se. Sveroks forum finns, Gamingeye för dator- och -TV-spel, och så vidare.

Forumet för allmänna spel är stängt tills vidare och skulle vi i redaktionen får för oss att öppna det igen så lovar vi att meddela om det. Tills dess får ni söka er annorstädes med diskussionerna. Helst till Spelwebben, men det vill ni förstås inte...
 

Dofhjort

Veteran
Joined
8 Dec 2000
Messages
153
Location
Stockholm
Re: Spelwebben är inte www.rollspel.nu...

Tills dess får ni söka er annorstädes med diskussionerna. Helst till Spelwebben, men det vill ni förstås inte...
Det är inte det att jag inte vill. Bara det att varken spelwebben eller några andra forum jag hittat riktigt har det jag vill ha. Det hade det gamla allmänna spelforumet.

Dock tar jag gärna emot tips på forum där man kan diskutera figurspel (och annat) ungefär på samma nivå som på wrnu.
 
Top