Nekromanti Allmänna Fantasylandet

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
En kludd gjord i september i år. Observera att Dödskryptan är på lagom avstånd för ett studiebesök från den Avlägsna Hjälteskolan.
 

Attachments

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
oh lol... Me like! Lysande!

//Krank, som av någon anledning fick lust att rollspela på den kartan...
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Haha, tack så mycket :gremsmile:

Och för all del, be my guest :gremwink:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Hehehe! Cool!
Gillar färgvalet som ger mycket kartkänsla till det hela. Lagom ruffig också, precis som en fantasykarta ska vara. :gremwink:
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Tack så mycket :gremsmile: jag hittade en halvt igentorkad burk sepiafärgat bläck liggandes, som visade sig passa mycket bra. Tyvärr blev papperet buckligt när jag målade med det, men det blev ju inte så illa i slutändan i alla fall kanske. Den fick hänga med på en 'utställning' på SF-bokhandeln en sväng innan jag snabbt blev av med den i ett rätt lönsamt utbyte :gremlaugh:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Cool!
Ja, ju mer slitet, dassigt och medtaget det är, desto mer fantasykarta är det. Så din sepiafärg passade ju alldeles utmärkt.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Mjo, men problemet med buckligt papper är att det sitter dåligt i en passepartout och gör den inte så snygg inramad :gremfrown: Dessutom ska gamla kartor vara på tjockt, tungt, tyglikt papper <3 eller flortunt tidningspapper, beroende på, men i alla fall.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Om du gör ett Allmänt Fantasyspel får du använda kartan i det, jag lovar :gremtongue:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Av någon anledning fick jag klara vibbar till Krilles äventyr "Dä´va bättre förr" till DoD -84-.. =)
& ja, kartan i sig var inte helt fel heller, så att säga.
 
Top