Nekromanti Allmäna frågor kring Life board

Benax_UBBT

Veteran
Joined
6 Jan 2001
Messages
75
Skaffade spelet häromdagen och har ett par frågor angående Life Board.

1) Om det står att jag skall börja på "Military Training", skall jag då

a) placera min markör på det gråa utrymmet markerat Military Training (och kan jag då gå ut därifrån åt vilket håll jag vill) eller

b) placera min markör på rutan "On the range" som har ett grått kryss på sig? Om b), får jag även färdigheten som är markerad på "On the range"?

2) Vissa rutor verkar inte finnas, eller också är vi blinda. Finns rutorna "Manual Labour" och "Grey Zone"? Vi har inte kunnat hitta någon av dessa två. Om de finns, skulle någon vänlig själ kunna upplysa oss om vilken zon de ligger i närheten av?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Vissa av startpunkterna är jättesvåra att hitta. Alla ligger inte »bubblor« (typ Warzone eller Africa) utan vissa ligger på »vägar« som förbinder bubblor. At Sea vet jag ligger långt ner i mitten på en sådan väg.

Jag har tolkat starten som att man placeras på, och får ta del av, rutor som markeras med kryss. Börjar man med Military Traning får man alltid nått därifrån (On the range) innan man flyttas vidare.
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Ja, du placerar markören i rutan med ett kryss och får den skicklighet som står där.
Krysset för Manual labour ligger lite nedanför "mitten krysset" Mission. Manual labour står i sned text vid sidan.
Grey Zone krysset ligger borta vid Criminal, även det en sned text.
At Sea krysset kan också vara svår att hitta det ligger långt ner, ganska nära Manual labour.
 

Benax_UBBT

Veteran
Joined
6 Jan 2001
Messages
75
Hittade en lite underlig sak. På vissa 2T6-tabeller verkar inte vissa värden finnas?

Asylum nummer 10?
Middle East & North Africa nummer 5?
Det är ju ganska enkelt att slå om men tänkte om det är meningen att man skall ta föregående eller något annat?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Kolla på erratan.

Nr. 10 på Asylum A way home ska vara Showbiz (oh, va coolt!) medan nr. 5 på Middle East & North Africa Unstable Area ska vara Military Traning.
 
Top