Nekromanti Alliance-guild? ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Vi är några stycken som skapat alliance-gubbar på Steamwheedle Cartel. Jag tänkte att vi kunde posta dem i denna tråd, så vi lätt kan lägga till varandra i våra friends lists. (Och kanske få till ett alliance-gille såsmåningom.)

Jag börjar:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jag har en paladin och en präst på Steamwheedle som spioner i storstäderna... kanske ska börja spela dem också... men... tiiiiid?! :gremcrazy:
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
MIn gubbe heter Monatuu och är (oh vad ovanligt) en Dranei shaman

 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: The preachings of Corpsegrinder

Jo, den såg jag för några dagar sedan... han är sjukt kul!

/Seinet Wintermute - Skall hemifrån snart och äta middag hos syrran
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Re: The preachings of Corpsegrinder

Han är så jävla skön =)

Sen sitter han säkert och spelar fickpingis framför en dansande nightelf då och då ändå. :t6b-6: :zeppelinare:
 

stitched

Veteran
Joined
24 Dec 2001
Messages
28
Location
Eskilstuna
Om ni vill kan ni haka på oss på STC. Vi är ett helsvenskt "kompisgille" som spelar för att ha kul. Mestadels lvl 70 men vi har inget krav på det.
Vi heter Servants of The Snake (SOTS) och ni når mig på Algon eller Nayal. Hemsida: http://www.sots.se.
Sen får ni väl skapa ett eget gille när ni är många nog på alliance sidan :gremsmile:

OT
Har även ett par hordegubbar som man kanske skulle ta med i DoS istället för Noctem. Vad har ni för lvl range?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
stitched said:
Om ni vill kan ni haka på oss på STC. Vi är ett helsvenskt "kompisgille" som spelar för att ha kul.
Trevligt! Visserligen tycks vi (i alla fall för tillfället) spela högst sporadiskt på Alliance-sidan, men det kanske går bra ändå?

stitched said:
Har även ett par hordegubbar som man kanske skulle ta med i DoS istället för Noctem. Vad har ni för lvl range?
Du hittar relevant info om Disciples of Shagul på denna sida på RPG Outfitter.
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Trevligt att höra att vi är välkomna :)

Som svar på din fråga om lvl range så några av oss har mindre liv utanför wow än andra och därmed fler höglvl gubbar.
Som du kan se i rpgo länken är vi 2 lvl 70 (druider bägge två :gremsmile: )
vi hade tillfälligt en lvl 70 Warrior med oss också och han hjälper oss gärna när han inte raidar. Vi har dock inte kört några instanser i Outlands ännu då det blivit lite pugande och vi i gillet vart för få över lvl 60 men det har börjat närma sig nu :gremlaugh:

Vi har en grupp som kör på söndagarna och vi är alla nu runt lvl 62 med de gubbarna. Vi har dock bestämt att vi skall göra alla instanser i någorlunda ordning och vi saknar nu DM North och UBRS innan vi går ut och börjar köra i HP

Vi har också en blodalv grupp som ju då försöker spela tillsammans på onsdagar och med den har vi hunnit till lvl 42 ungefär.

Dessutom har vi 3 stycken som jobbar hårt på att hinna ikapp 62 gruppen och de är nu runt lvl 51-53 stadigt ökande ...
 

stitched

Veteran
Joined
24 Dec 2001
Messages
28
Location
Eskilstuna
Re: Alliance-guild? ... Svar till båda.

Jo, klart det går bra ändå. Vi är ett "casual" gille även om vi kör Kara och kommer köra ZA rätt hårt.

Jag ska prata med de andra killarna i Noctem och se om de vill haka på. De är rollspelare allihopa och med i SOTS. Ligger runt 35-36 men efter patch 2.3 kommer det gå grymmefort att levla. Jo, vi är också belfs förståss. Även om vi kanske är lika casual som ni är på Alliance sidan är det kanske ok att vara med :gremsmile:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Re: Alliance-guild? ... Svar till båda.

Vi har ganska många som spelar casual (och rollspeleriet tar vi inte så jättehårt på [fast vi agerar förstås inte OoC i offentliga kanaler]) så ni är hjärtligt välkomna. (Fast det är bara reggade medlemmar på Rollspel.nu som får bli Officers [main] och Junior Officers [alts]; övriga får nöja sig med Member – det är ju trots allt ett Rollspel.nu-gille.)

Alla Officers och Junior Officers kan invita till gillet, så kolla guildmedlemstråden efter namn att hålla utkik efter.

Och du kanske får en förfrågan från en level 7 dwarf rogue endera dagen …
 

stitched

Veteran
Joined
24 Dec 2001
Messages
28
Location
Eskilstuna
Re: Alliance-guild? ... Svar till båda.

Låter gött! Jag menade att vi är riktiga rollspelare, alltså bra människor. :gremwink:
Ska prata med dem ikväll och så får vi se vad som händer inom nån vecka. Håller ögonen öppna. Dock är det piratlajv i veckan som kommer så då blir det inte något spel eller invites på Alliance sidan. :gremsmile:
 
Top