Nekromanti [Alla spel] Minäventyr/Änvetyrsuppslag

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,541
Location
Slätta
Jag är på jakt efter några bra böcker (~= äventyr/kampanjböcker etc) med ett större antal mer eller mindre detaljerade småäventyr eller äventyrsuppslag. Till vilket spel och vilken setting är inte så noga, bara det är ett flertal äventyr/plots/... i samma produkt och att de är bra. Jag skulle behöva en sisådär tre-fyra stycken så rekommendera på bara!

Någon som har någonting att rekommendera?
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Jag har för mig att någon bok till Babylon 5 rollspelet ska ha små plotförslag för varje avsnitt i serien. Ingen erfarenhet av själv men det låter som en använderbar bok.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
4,000
Location
Umeå
Du kanske redan har koll, men här finns massor av orakel till In a Wicked Age som automatiskt slumpas fram, välj bara typ och så vipps har du fyra stycken roliga element att försöka väva samman. Brukar använda dem till lite vad som helst när jag är tom på idéer, inte bara för In a Wicked Age.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,541
Location
Slätta
Tackar, den var riktigt bra.

Men för att knyta an till min trådstart, är det någon som kan rekommendera några böcker? Jag läste om någon bok (någonting vault eller liknande), det lät precis som en sådan bok som jag är på jakt efter. Som... Eh, Monster och män i Ereb Altor fast bättre typ.

Några tips?
 
Top