Alla som heter Carl-Johan spelar rollspel?

nano

Diehard, death or glory Toad
Joined
25 Apr 2019
Messages
500
Jag har träffat oproportionerligt många Carl-Johan som gillat att spela rollspel. En gång satt jag i en session med två Carl-Johan, en Karl och så jag Johan. Det verkar alltid finnas en Carl-Johan i alla grupper jag hör om.

Är detta något ni känner igen?
Vad tror ni det betor på?
Finns det fler såna namn?

Själv lutar jag åt att folk som döper sina barn till Carl-Johan är lite analytiskt och vänsterakademiskt lagda vilket borgar för en vurm för sparsamma fantasilekar.
 
Last edited:

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,935
Location
Ereb Altor
Vi har en Carl Johan i vår spelgrupp, så jag är benägen att hålla med dig! Bra spaning!

Ps. Vi har en Johan med.
 
Last edited:

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Av de tre Carl-Johan jag känner till är det en rollspelare och två som inte var det under tiden jag kände till dem (högstadiet till gymnasiet).
Rollspelaren är NeoGameskillen.

Vi har inte haft någon Carl i min spelgrupp, men 2st Johan. Hos oss är det vanligaste namnet Henrik. Alla Henrik jag känner spelar eller har spelat rollspel.
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Har haft en Johan, det är det närmsta jag kommer. En Kalle också, men han hette Kalle och inte Karl.

Tror för övrigt vi är den enda spelgruppen i Sverige (kanske i världen) med en Opoku i gruppen.
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Jag känner perifert en Carl-Johan (eller eventuellt Karl-Johan). Ska fråga om han spelar rollspel. Jag tror inte det, för han är elektriker.
Dom spelar inte rollspel?
Vi har två i vår grupp (bl a Opoku)
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag har aldrig spelat med en Carl-Johan ej heller en Carl/Karl eller Kalle . Bland dom vänsterakademiker jag spelat med (en hel del) så har det aldrig funnits någon med dubbelnamn så inga Carl-Johan ,sven-bertil , per-ola,sven-gunnar ,Karl-Erik osv . Jag har iofs spelat med en Johan men han var ultra moderat och blödde blått
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Tycker det är så utmattande när Opoko nämns i varenda jävla tråd hela tiden! Kan vi inte förbjuda att man nämner Opoku!? ;)
Opoku, med U på slutet. Bara för att ta det lite längre.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,083
Jag har aldrig spelat med en Carl-Johan ej heller en Carl/Karl eller Kalle . Bland dom vänsterakademiker jag spelat med (en hel del) så har det aldrig funnits någon med dubbelnamn så inga Carl-Johan ,sven-bertil , per-ola,sven-gunnar ,Karl-Erik osv . Jag har iofs spelat med en Johan men han var ultra moderat och blödde blått
Du vet om att du inte får hugga dina spelare IRL va? Inte ens om de är moderater.

Tror aldrig jag har spelat med någon Carl-Johan. Vi har en Karl-Henrik med i gruppen nu, men det är en karaktär inte en spelare.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Vi har inte haft någon Carl i min spelgrupp, men 2st Johan. Hos oss är det vanligaste namnet Henrik. Alla Henrik jag känner spelar eller har spelat rollspel.
Jag har spelat med en Carl-Henrik. Vi får sätta våra bästa kryptologer på det här, nåt mönster finns det uppenbarligen.

Annars var min första spelgrupp två Erik och två Jonas. Ett möte kom det en andre Anders och gästspelade också...
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
812
Location
Umeå
Jag på väg att skriva att jag aldrig spelat rollspel med någon som har ett dubbelnamn, men jag har faktiskt i mittet av 90-talet spelat kult med en Dan-Johan från Norrbotten (av många kallad Don Juan).
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,619
Location
Göteborg
Jag tänkte fråga om någon spelat med en Henrik-Johan, för stt sluta kretsen så att säga, men kom på att dubbelnamn med flerstavigt förled är förbjudna i Sverige. Jag känner en Philip-Jan, men han är belgare, så då är det okej.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag tänkte fråga om någon spelat med en Henrik-Johan, för stt sluta kretsen så att säga, men kom på att dubbelnamn med flerstavigt förled är förbjudna i Sverige. Jag känner en Philip-Jan, men han är belgare, så då är det okej.
Vafan... på riktigt? Så, man kan inte heta Petter-Niklas?
 
Top