Nekromanti Alla fantasyklyschor!

anth;n312369 said:
I grottan bor draken som kidnappat prinsessan.

Men egentligen är draken och prinsessan förälskade och försöker fly från kungen som inte tycker om deras kärlek.

Borde det inte vara för att hennes styvmor, den onda drottningen, har försökt döda henne pga att hon är den rättmätige arvtagaren till kungadömet?
 
Den onda draken/trollkarlen utmanar med ett spel som någon i äventyrargruppen händelsevis råkar vara bra på. Oväntat nog visar sig draken/trollkarlen vara en dålig förlorare.
 
Y. Ett magiskt svärd. Gärna brinnande. Kanske med en helig eld som kan häva den där förbannelsen. Eller döda draken. Hur kom draken in i bilden egentligen? Hm. Kanske kontrollerar den onda trollkarlen draken, eller kan den onda trollkarlen rent av byta skepnad till en drake?
 
Quadrante;n312399 said:
På vägen riskerar de att möta:

1. ett vilt farligt djur
2. dåligt väder
3. någon i nöd
4. rövare
5. två resar
6. ingenting

Dåligt väder är ju inte en d6a chans. Du kan inte ha en klyschig fantasy story utan att det blir "En mörk och stormig natt".
 
Kvinnliga RP/SLP har samma grundegenskapstärningar som de manliga, oavsett om det rör sig om människor, ankor eller minotaurer.
 
Grisodlar'n;n312403 said:
Kvinnliga RP/SLP har samma grundegenskapstärningar som de manliga, oavsett om det rör sig om människor, ankor eller minotaurer.

Fan vad skönt att det är standard och att inte shitty sexism är grejen alla gör då.

För positionen att vi skulle förstärka könsroller om fysisk styrka i en genre där folk dödar eldsprutande drakar med sina bara händer hade ju varit dumt.
 
MODERERING

Om ni planerar att skriva något i den här tråden, skriv då om trådens ämne och låt bli att svara på Grisodlar'ns trollning.


Grisodlar'n: Skärp dig! Det är uppenbarligen inte den typ av svar som eftersöks, och ser bara ut som en billig provokation. Se till att inte upprepa det.
 
En enhörning som rimmar. Ganska dåligt. Och berättar var skatten finns. På dåligt rim.
 
Z. Klyschiga rollfigurer. En alv med pilbåge. En dvärg med stort skägg och yxa. En halvlängdsfolk-tjuv. En magiker som kastar eldbollar.
 
RP kommer över ett magiskt föremål som är ondskefullt och tillverkat av en ond halvgud, som vill ha det tillbaka. På grund av detta blir de utvalda att ta det föremålet med sig på en lång resa och förstöra det, annars vinner den onde halvguden.

Goda jätteörnar.

Skurkar som rider på flygande dinosaurier.
 
RP finner givetvis ett magiskt svärd som någon tant i en sjö, enligt legenden, kastat på någon för att vederbörande ska bli regent. Är svärdet brutet och måste lagas? Klart det är. Säkert snackar det också.
 
Ett uppdrag som enligt alla källor är "omöjligt", "ingen som försökt har någonsin kommit tillbaka", etc. I själva verket kan 1d3+3 murderhobos som slagit fram sina grundegenskaper med 3d6 in order / har 50+(grundegenskap*2) i tre startfärdigheter klara äventyret utan problem.

En dörr som vaktar ett dvärgrike/skatt/portal och vars tillverkare istället för att bara sätta det dyrast lås de kunde köpa för guldmynt har låst med en gåta som tre normalbegåvade tioåringar kan lösa på i genomsnitt 3,16 minuter. Gåtan är på nödrim, då kulturellt förfall gjorde att det inte fanns kvar några bra poeter (eller låssmeder) i riket som tillverkat porten.

PS. Och varför kan det här forumet kollektivt svara på de mest kvistiga frågar med stora kunskaper och djup filosofiska reflektion, men är total oförmöget att klara av att numrera sina förslag i en löpande sifferserie?
 
Cybot;n312401 said:
Dåligt väder är ju inte en d6a chans. Du kan inte ha en klyschig fantasy story utan att det blir "En mörk och stormig natt".

0. (vid värdshuset) Utspelas en mörk och stormig natt. Men oavsett när de beger sig av är vädret bra och enda gången vädee nämns är vid en sjättedel av slumpmöterna.
 
Själaätande runsvärd. Kanske med tillhörande albino.
 
Back
Top