Nekromanti Allämnt ondskefulla platser?

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,680
Location
Eslöv
Tjena allihopa.
Sitter och tittar på att pilla ihop en fantasy-kampanj till Eon (förmodligen, kanske Svavelvinter).

Och just nu vill jag ha lite inspiration till platser som ser ondskefulla ut!

Här är ett ställe som jag hittade tidigare:
Även kallad Benkyrkan är Kostnice Sedlec en plats värd att kika på om man gillar saker som ser ondskefulla ut.





Har ni några egna favoriter?
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,215
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Allmänt ondskefulla platser?

Palermos kapuchinerkrypta är fucking hardcore. Jag hade flytt skrikande hem till mamma om jag behövde vara där i mer än två sekunder...likfullt har jag nån slags masochistisk drift att åka dit...
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,215
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Allmänt ondskefulla platser?

Utöver allt som inkluderar faktiska ruttna lik (vilket de dock gör ibland) är tibetanska/kinesiska dharmapala-kapell ofta extremt eerie, med svartmålade väggar täckta av bilder på kranier, skelett, flådda likdelar och inälvor, och groteska behornade, brinnade dödskallegudar med femtielva armar och vapen som trampar ned lidande människor och knullar kvinnliga demoner. Spana in den här schyssta dörren tex:



Eller de mysiga väggmålningarna, typ här och här och här.

Jag har många fler bilder på andra liknande kapell men jag orkar inte ladda upp dem just nu. Men de här kapellen är undantagslöst helt fantastiska, skugghöljda och fulla av bisarra masker och målningar och skumma ritualobjekt som hade gjort sig finfint i en slags perverterad crossover mellan Call of Cthulhu och The Wicker Man.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,595
+1

De där bilderna har jag sett förut och det passar verkligen in på benämningen Allmänt ondskefulla platser.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Mekanurg said:
Lake Natron är en saltsjö och djur som dör i vattnet "förstenas" på det sättet, men det ser inte ut så vid sjön som fotona visar. Fotografen har plockat upp döda, förstenade, kroppar ur sjön och placerat dem för fotografering.

Bilderna är dock minst sagt morbida.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,215
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag har velat göra nån slags kollage av mina bilder från Kinas mystiskt talrika övergivna tivolin....de lyckas alltid somehow se så jävla eerie ut.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,680
Location
Eslöv
Övergivna tivolin är alltid bra.

Tänker nästan omedelbart på Spirited away, i början, när föräldrarna hittar Tivolit. Usch och fy vad jag tyckte det var kusligt när jag var yngre.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,680
Location
Eslöv
Re: Allämnt ondskefulla platser (inte seriöst?)

Cybot said:
Kraetyz said:

Hujeda mig.
Jag hade tänkt hålla mig, men nu när Kraetyz redan har satt igång


Någon måtta får det vara. Jag bad om ondskefulla platser. Inte rent utan sagt satans boplats.

Kan vi få en moderator att censurera detta tack?
 
Top