Nekromanti Alkohol?

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Jag vet att jag kommer med många frågor och sånt men jag är nyfiken. Denna frågas ämne är: Alkohol. vad jag vet så var det en stor del av Western men inga regler för det finns... varför?
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Hej Kanturi!

Jag vet att du är van vid att spela Eon. Eon har regler för det mesta. Western är inte Eon. Western har inte regler för allt och detaljnivån på reglerna är dessutom lägre än i Eon. Så, se Western för vad det är och ta av dig glasögonen, ryggsäcken osv som du har med dig från Eon. Mycket nöje!!

(Och höfta med avdrag för alkohol. Det beror ju också på vilken stämning du vill ha. Gillar du Deadwood så konsummerar ju de flesta säkert en flaska whisky om dagen utan att det tycks påverka deras omdöme eller förmåga att agera och där är spritpåverkan bara löjligt. Vill du ha mindre spritromantik så låter du folk känna av ett par öl.)

Mvh / Phelan
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,959
Location
Ludvika
En tanke kan ju vara att man får vissa negativa modifikationer på träffmallen när man ska skjuta på något.
 

Red Dust

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
129
Location
Gotland/ Lund.
Som Phelan skriver nedanfor, ta Western for vad det ar och hofta lite, det behover inte finnas regler for allting. Men annars har jag ett valdigt simpelt forslag baserat pa hur full personen ifraga ar.

Nykter- +-0
Paverkad (ett par ol) -2
Salongsberusad (nagot mer an ett par ol) -5
Berusad (en kvarting) -10
Packad (ett helror) -15
Stupfull (just det) -20 formodligen.

Modifikationerna galler SAMTLIGA tarningsslag, inklusive Stridsvana och Handlingar (eg. en berusad person forlorar 1 Handling, koordinationen ar inte den basta.)

Hoppas att dessa simpla siffror kan vara till hjalp.

M.v.h.

Red Dust, fran Storbritannien.
 
Top