Nekromanti Alkemi

Toman

Warrior
Joined
10 Jun 2011
Messages
266
Location
Bohuslän
Jag tycker att speligheten i det gamla alkemisystemet var högst begränsad. Jag har väl egentligen aldrig hittat något bra spelsystem för alkemi. Så jag har börjat klura lite själv. Jag gillar nya magisystemet väldigt mycket mer än det gamla så jag har lånat inspiration därifrån.

Jag har inte utgått ifrån elementen utan istället ett mer fysikalisk kemi perspektiv.
Det blir definitivt en resurshanteringstung färdighet att vilja använda men den spelstilen passar vissa men jag vill samtidigt abstrahera så mycket att det blir speligt.

Jag vill med alkemi kunna skapa såväl bomber som droger och mediciner eller metalurgi.
Jag vill att alkemin ska ha en fot i magin och en i det mundana.
Mer begränsad i framgång än magi, oftast fler doser istället för starkare effekt.
Elixir stackar (dock olika)
Vill kunna implementera magilagarna i reglerna.
Kännas integrerat med reglerna.
Använda kongelatpristabellen som utgångspunkt för kostnad att framställa elixir.

Jag har kommit en bit på vägen men har inte börjat balansera siffror alls än. De som är är satta med utgångspunkt från de publicerade magiska effekterna.
Så, är det någon som tycker det här verkar intressant och vill bolla så hör av dig!
 

Toman

Warrior
Joined
10 Jun 2011
Messages
266
Location
Bohuslän
Jag råkade få med en referens till drakar och demoner i texten utan att tänka på det.
 
Top