God45 said:Och orkerna är inte ett bra exempel. Orkerna är inte folk, de är naturligt onda monster.
Det beror på. Om du tror på ett strukturerat liv, att det är naturligt att följa lagar, så varför inte. Om du är Lawful så respekterar du andras försök till att bringa ordning och försöker anpassa dig i största möjliga mån, men det gör dig inte mindre Lawful att inte följa en lag som du tror är fel (även om många biter i det sura äpplet). Det är skillnad på att vilja ersätta en ordning med en annan och att vilja begränsa ordningen till förmån för den personliga friheten (Chaotic). Andra personer kan se dig som en rebell, men så länge som du tror på ordning som ideal och förhåller dig till det så gott som du kan i din situation så är du objektivt sett Lawful.Recca said:Säg att jag är lawful men följer min egen-utvecklade moraliska kod, min Hierarchy of Sin och mina tenets. Jag följer dem till punkt och pricka men i riket jag agerar är jag helt ensam om dessa värderingar, således begår jag brott mot rikets lagar nästan ständigt.
Är jag lawful eller är jag något annat?