Nekromanti Aliens - RPG

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Är det NÅGON i detta avlånga och trevliga land som vet var man kan få tag på Aliens rollspelet? Baserat på filmen med samma namn? Efter Claes Sundströms och Kalle Edgars "Operation Distant Thunder" måste jag bara ha det. Rockade fett.

/boddi - krigardrottning

"The Legend will never die"
- SoulCalibur<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Boadicea on 2001-02-07 14:49.</EM></FONT></P>
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Köpte det begnagat på Flamman i Göteborg för några år sedan. Eftersom det inte är världens vanligaste spel så får man nog leta på begagnatmarknaden/konvent om man skall hitta det.

 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
Finns ju en Alienmodul till Fuzion, den är väldigt välgjord, rekomenderas.
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Jag fick faktiskt också tag på mitt ex av Aliens på Flamman. Snablars vilket sammanträffande! Men, när jag väl lyckades lägga vantarna på det så hade jag letat som en tokdåre efter det i minst 2 års tid utan framgång, så det är förbaskat svårt att hitta.

Som rollspel tycker jag att det suger både det ena och det andra. Däremot som figurspel så är det helt genitalikst...f'låt, genialiskt!!! :) Eftersom det bygger på Phoenix Command så blir det en smula ohanterligt som rollspel, och att reglerna sen i princip enbart tar upp strid gör ju inte det hela bättre. Men som sagt, det är lysande för figurspel med ett litet antal figurer på varje sida.

/Tobbelobbe - Let's rock!! *dakka, dakka, dakka*
 

Hyperion

Veteran
Joined
12 Feb 2001
Messages
149
Location
Solna, Stockholm
Ville bara för skojs skulle lägga till att jag OCKSÅ köpte mitt ex på flamman (när det fanns allmänt tillgängligt). Men jag minns inte vart det tog vägen. Mest stridsregler och lite små nyheter om xenomorpherna, inget man inte fixar till bättre själv rätt enkelt...
 
Top