Alien. Vilken film?

Sugen på att se en Alien film ikväll. Vilken ska jag se av Prometheus, Romelus eller Covenant? Tror inte jag sett någon av dem innan.
Tyckte Romulus mest kändes som fan service, och har inte sett de andra två. Så se någon av dem och rapportera tillbaka efteråt. ;)

Edit: Insåg efteråt att det är försent.

Otroligt spännande inledning. Men sen övergick den till att kopiera bitar av manus från ettan och tvåan. Och de är ju svinbra men jag har redan sett dem. Hoppas hoppas hoppas de inte ska springa runt på skeppet hela filmen. Vill se facehuggers släppas lös på planeten!!!

Edit: visst växer varelserna sjukt snabbt i den här?

Otroligt spännande inledning. Men sen övergick den till att kopiera bitar av manus från ettan och tvåan. Och de är ju svinbra men jag har redan sett dem. Hoppas hoppas hoppas de inte ska springa runt på skeppet hela filmen. Vill se facehuggers släppas lös på planeten!!!

Edit: visst växer varelserna sjukt snabbt i den här?
Det är väldigt mycket callbacks och referenser för att blidka fans.

Så det blev Romulus? Tja, den är väl ... ok? Ganska blandad påse för mig.

Av de tre är egentligen Covenant den jag annars tycker funkar bäst som fristående berättelse.

De hade något slags tävling iom 40års-jubileumet där fans fick göra kortfilmer lite halvofficiellt. Vissa av dem är riktigt bra:

Denna fattar verkligen arbetarperspektivet i franchisen.

Last edited:
Back