Alien RPG

Kan bara hålla med om att Chariot of the Gods är ett fantastiskt äventyr. Har kört det med 3 olika spelgrupper som har tacklat äventyret på lite olika sätt men alla är överens om att det är ett av de bästa äventyren som de har spelat.

Ja, alltså, nu när jag tittar på dem ser de ju väldigt bra ut. Vet inte vad jag tänkte...
Jag tror de kan se rätt plottriga ut vid första anblick, men det är väldigt effektiv och kreativ formgivning. Sen finns där en del färgval man kan undra över (svart text på rosa bakgrund, tex)

Formgivningen i Mothership tycker jag är fantastisk. Illustrationerna är däremot i mina ögon mer ojämna i kvaliteten, säkerligen beroende på att flera (många?) olika illustratörer medverkar.

När det gäller Alien RPG har jag bara köpt förstautgåvan. Rimligen har FL lagt mer pengar på illustrationerna och det syns. Formgivningen är luftig som i en coffee table-bok och därmed motsatsen till Motherships fanzineaktiga minimalism.

Last edited:
När det gäller Alien RPG har jag bara förstautgåvan. Rimligen har FL lagt mer pengar på illustrationerna och det syns. Formgivningen är luftig som coffee table-bok och därmed motsatsen till Motherships fanzineaktiga minimalism.
Jag tänker alltså på den nya utgåvan som kommer nu.

Back