Alien (2nd editon) evolved

Jag ser detta på rätt många crowdfunders, att backare blir arga när de inte får böckerna först - men jag har aldrig förstått denna ingång. Åtminstone i teorin så är väl inte poängen med såna kampanjer att man ska få det först (man är ju egentligen inte ens garanterad att få någonting alls, tänker jag). Jag har svårt att känna ilska för att någon får en bok i hand en vecka före mig, det inverkar liksom inte på min läsupplevelse.
För mig personligen är det här verkligen ingen stor sak. Principiellt tycker jag att backers ska få först men blir jag drabbad bryr jag mig inte alls. Jag trodde att det var kutym men kan tänka mig flera orsaker till att det är svårt att lösa i praktiken.

För mig personligen är det här verkligen ingen stor sak. Principiellt tycker jag att backers ska få först men blir jag drabbad bryr jag mig inte alls. Jag trodde att det var kutym men kan tänka mig flera orsaker till att det är svårt att lösa i praktiken.

I det här fallet tror jag det var den europeiska distributören som krånglade, så jag tror FL har gjort vad de kan för att backers skall få först, men sedan har böckerna suttit i ett nederländskt lager.

Det tycker jag inte. Tycker det är producents ansvar att skicka till backars så oerhört långt innan det ens är på tal att det ska hamna i butik så även om försändelsen fördröjs 3v så ska de ändå ha det månader innan det finns i butik.

Den här jävla otyget att man skickar nästan parallellt och fördröja din privata sändning bara någon dag så står du och bläddrar i den i butik innan det ex du överbetalar för bara för att stötta når dig är skamligt.
Fast det blir lite märkligt om vi ska förvänta oss att en producent ska sitta och hålla på en redan färdig produkt på ett lager någonstans istället för att att distribuera den till försäljningsställen bara för att backare ska få grejorna innan alla andra.

Det tycker jag inte. Tycker det är producents ansvar att skicka till backars så oerhört långt innan det ens är på tal att det ska hamna i butik så även om försändelsen fördröjs 3v så ska de ändå ha det månader innan det finns i butik.

Den här jävla otyget att man skickar nästan parallellt och fördröja din privata sändning bara någon dag så står du och bläddrar i den i butik innan det ex du överbetalar för bara för att stötta når dig är skamligt.

(Jag fick i tid denna gång. Stör mig bara allmänt något fruktansvärt på detta).
Fattar frustrationen, och vår målsättning är alltid att backers ska få grejerna först. Det är alltid vad vi planerar för, och försöker ha marginaler för. Men utgivningsdatum måste sättas minst 4 månader i förväg och logistik har en tendens att alltid krångla någonstans. I detta fall var det ett av våra fem lager - det i EU - som hade problem att få ut leveranserna i tid, på grund av en stor annan fulfillment (Cosmere), och vi fick vänta i kö. Dock säger vi alltid åt dem att prioritera Kickstarter-ordrar före andra ordrar, och de sista ordrarna går ut i dag, så det är bara några dagars försening.

Back