Hur expanderat är nya startbox-äventyret i jämförelse med versionen som återfinns i Alien RPG 1st Ed.? Den ursprungliga versionen var ju uttryckligen ett förkortat Cinematic-scenario, där man bara spelade genom den tredje och avslutande akten. När jag hörde att det skulle återanvändas till nya Starter Setet så utgick jag från att man nära på hade behållit det som det var men hade lagt till en akt 1 och 2.Jag blev förvånad över hur ”kort” äventyret i startboxen var. Vet inte exakt varför det förvånade mig men jag antar att det är för att jag har hört så många prata sig SÅ varma om startäventyret i första start-boxen. Har hört någon säga att det är ett av de bäst skrivna äventyren någonsin.
Fast det beror väl på distributörerna, snarare än ligan?Japp, finns i butik medan backare fortfarande väntar på leverans, skitdåligt av Fria Ligan om du frågar mig!
Jag ser detta på rätt många crowdfunders, att backare blir arga när de inte får böckerna först - men jag har aldrig förstått denna ingång. Åtminstone i teorin så är väl inte poängen med såna kampanjer att man ska få det först (man är ju egentligen inte ens garanterad att få någonting alls, tänker jag). Jag har svårt att känna ilska för att någon får en bok i hand en vecka före mig, det inverkar liksom inte på min läsupplevelse.Japp, finns i butik medan backare fortfarande väntar på leverans, skitdåligt av Fria Ligan om du frågar mig!
Det tycker jag inte. Tycker det är producents ansvar att skicka till backars så oerhört långt innan det ens är på tal att det ska hamna i butik så även om försändelsen fördröjs 3v så ska de ändå ha det månader innan det finns i butik.Fast det beror väl på distributörerna, snarare än ligan?
Jag ser detta på rätt många crowdfunders, att backare blir arga när de inte får böckerna först - men jag har aldrig förstått denna ingång. Åtminstone i teorin så är väl inte poängen med såna kampanjer att man ska få det först (man är ju egentligen inte ens garanterad att få någonting alls, tänker jag). Jag har svårt att känna ilska för att någon får en bok i hand en vecka före mig, det inverkar liksom inte på min läsupplevelse.
Är det KS-exklusiva omslaget? Det var ju faktiskt rätt läckert - min enda invändning på 2e är annars att jag tycker standardomslaget är lite meh.Har bara bläddrat, så jäkla snygg
View attachment 26795View attachment 26794
Sorry Måns - det här är min backer copy dock, och jag bor ju närmre distrocentret i NL![]()
Är det KS-exklusiva omslaget? Det var ju faktiskt rätt läckert - min enda invändning på 2e är annars att jag tycker standardomslaget är lite meh.
Spännande. Blir boken liksom sämre för att andra har tillgång till den? Försöker obs inte vara lustig, har bara själv svårt att förstå hur andras upplevelse på något sätt kommer påverka min.Jag känner precis tvärtom.
Alltså det håller jag med om, att de "större" på ett sätt har börjat missbruka vad crowdfunders egentligen var tänkt till att vara - för dem är det som du säger mest ett slags beställningsformulär och en marknadsföringsmetod - roligare att backa mindre projekt som faktiskt behöver det ekonomiska stödet för att ens kunna färdigställa sitt projekt.Amen kolla.
Der är ju inte så att Ligan har ens 0.00001% risk att projektet inte blir av när dom kickstarter. Noll. Det är ju HELT och hållet en form av förbeställning.
Som man dessutom betalar dyrt för.
Du ligger ute med pengarna i -ibland -åratal.
Du betalar (allt oftare) DYR FRAKT.
Jag bor 4 min från alphaspel. 100 gånger av 100 vet jag att det blir billigare att bara traska dit och köpa.
När jag ändå backar så kan jag åtminstone få få det tidigare. Inte åka hem till polaren som köpte det i butik och bläddra i hans böcker först.
Jag stör mig på så mycket annat, skönt att ha åtminstone en sak där jag är lite mer hakuna matata!Önskar jag hade din sang froid - du är en gentleman.
Själv bryr jag mig om tidsförloppet -men också av princip. Som vi håller med varandra om - de stora bolagen utnyttjar ju detta som ett förköp. Utan att leverera den enda fördelen med ett förköp. FÖR!
Det stör mig.
Jättenyfiken på hur nya edition är.Jag tror att mitt ex är ute för leverans just nu
Skall återkomma med reaktion.