Nekromanti Alf akhbar

Marukusu

Hero
"Legender och hemligheter" nämner flyktikt alferna, ett folkslag som en gång levde i mundanas skogar men som sedan (som jag fattade det) utrotades under ett mörker. Jag skulle uppskatta om det var någon som hade lite info om dessa, då jag är maniskt intresserad av paleontologi. Vilka var alferna? Hur såg de ut? Vart levde de? Dog de verkligen ut?

Och snälla, i Gud den barmhärtiges namn, säg för bövelen inte att det än en gång är "upp till dig som SL"!!! Jag vill ha konkreta, officiella svar, godammit!

Danke für mich

:gremcrazy:= Alf?

Ceram

Tvättbjörn
Waste of time...

"Legender och hemligheter" nämner flyktikt alferna, ett folkslag som en gång levde i mundanas skogar men som sedan (som jag fattade det) utrotades under ett mörker. Jag skulle uppskatta om det var någon som hade lite info om dessa, då jag är maniskt intresserad av paleontologi. Vilka var alferna? Hur såg de ut? Vart levde de? Dog de verkligen ut?

Och snälla, i Gud den barmhärtiges namn, säg för bövelen inte att det än en gång är "upp till dig som SL"!!! Jag vill ha konkreta, officiella svar, godammit!
Jag tror knappast neogames skulle lägga särskillt mycket tid eller några pengar på att beskriva ett folk som sedan länge är utdött. Den som skrev texten har antagligen tänkt till lite men det är knappast garanterat. Vill du ha med alfer får du antagligen hitta på dem själv.

Om du skrivigt ett mindre beordrande och hetsigt inlägg skulle jag möjligtvis skrivit något kreativt fast nu blir det inget...

/Ceram, drar till Härjedalen....

Boboliwsy

Warrior
Re: Alf akhbar (L&H spoiler)

Först och främst, en liten spoilervarning kanske vore på sin plats i din topic, så inte folk läser inlägget och får reda på hemligheter de inte vill få reda på...

Hmm... alferna... jag vet inte, nåt officiellt svar kan jag inte ge dig (och det tror jag inte du kommer få heller, för det är meningen att det ska vara "upp till dig som SL" :gremtongue:). Men jag kan ge dig mina egna funderingar kring det hela.
Jag skulle kunna tänka mig att alferna kanske i själva verket är/var alver... ur-alverna?
Det står ju mer om alvernas bakgrund i L&H, så om man pusslar lite kan man kanske få det till att alferna var alverna, innan dessa lämnade Mundana, för att ge sig ut i det stora intet på sina eterseglare och fly från Mörkret.
Kanske finns det fortfarande alfer kvar i så fall?
Det talas ju om en sjunde alvstam i L&H...

/Boboliwsy - Bara lite funderingar, kanske är helt ute och cyklar :gremsmile:

Marukusu

Hero
Re: Waste of time...

Anledningen till att jag skrev så beordrande och hetsigt var för att jag är en mycket dominant och aggresiv person, och att jag för tillfället inte hade något bättre att fråga om. Så sorry så jävla mkt för att man är frågvis, då. Du måste ju tänka på att folk faktiskt har känslor och kan ta väldigt illa upp ibland... buhuhuhuhuuuuuu! :gremfrown: