Nekromanti AL()ENS vs. PREDATOR igen.

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Hej igen.

Nu när jag spelade spelet, såg jag att det utspelade sig 2154- tio år efter filmen AL()ENS (tvåan alltså).
Då gjorde jag så också. Jag bestämde mig för att ändra historien en smula. Rollspelet utspelar sig alltså år 2154.
Weyland-Yutani corporation har förstört alla bevis på Aliens existens, utom de få som de tog till sin egen Bio-weapons division. Och då kommer de elaka snubbarna med rastafrilla och attackerar. Det gör att om man är kolonist eller marinsoldat vet man inte om att varken Aliens eller Predators existerar. Då blir stämningen lite grann som i Alien (ettan), då de inte har en aning vad de slåss emot.
Om man däremot är agent för Weyland-Yutani så vet man lite mer, men inte allt. Då blir det lite mer som i tvåan.
Tycker ni det verkar vettigt?

Kakujin wa hombun wo tsutsuka neba narimasen...
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Hej You Butt Ugly creep...

ÄR något man inte bör säga till en Alien för om han förstår lär han koncentrera sig på att döda...
Samma gäller nog Predator...


HUR som helst har du läst serien Alien VS Predator ?
Du kan få många många ideer från den...
om inte så tja enkelt förklarat...

Liten liten jordkoloni ( på en terraformad värd lång lång från jorden ) allt är frid allt är fröjd då landar ett stort automatiskt rymdskepp och börjar plocka in djur och annat som de befruktar med alien ägg..
Kolonisterna upptäcker givet viss skeppet och massor av små aliens som springer omkring och börjar försöka få reda på VAD som händer och snart börjar aliens att jaga människor Hjälp anropas från jorden ett USA spacemarin skepp på väg till någon helt annat stans byter kurs för att anlända om några dagar.
MEN samtidigt som USA space marin landar så landar utanför kolonin landar ett skepp fyllt med Predator de har planerat en jaktur jagande det farligaste bytet av alla Aliens så de har skeppat iväg en last till denna värden för att få en safiari.. ( ovetande eller obrydda om att människor finns där )
snart börjar en munter jakt..
alien VS marin
Predator VS Marin
Alien VS Predator
och Kolonister som alla skjuter slår och bitter i smådelar...

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...
 

Micke H

Veteran
Joined
7 Oct 2000
Messages
132
Location
Uddevalla
Aliens-serier...

Det gick någon Aliens VS Predator serie i den svenska serietidningen Thriller nångång under 90-talet... har den något samband med den du nämner?
(Här hade predators skickat iväg aliens till någon människokoloniserad ökenplanet för att jaga dom, men aliens infekterar ett gäng noshörningsliknande boskap och blir alldeles för många. Huvudperson är en japansk affärskvinna som blir tvungen att teama med en predatorhövding för att klara sig...)
Dessutom gick det en hyfsad Aliens-serie i Magnum för ett rejält tag sedan om jag inte minns fel...

/Micke
http://www.noctum.da.ru <a href="http://www.noctum.da.ru">
</a>
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Aliens-serier...

"Det gick någon Aliens VS Predator serie i den svenska serietidningen Thriller nångång under 90-talet... har den något samband med den du nämner?"

Japp. Det är en översättning av Aliens vs Predator + prologer (två stycken) + epilog.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Re: Aliens-serier...

Alien serien i Magnum var ju asbra(..tyckte jag då ialla fall)

"Soylent Green is people!"
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,622
Location
Uppsala
Känns det inte lite tamt att basera ett spel ENBART på ett gäng filmer/dataspel ?

Visst, titlar som Terminator 2, Indiana Jones e tc finns ju - men blir det inte smalt när det mesta måste kompletteras efter eget huvud ?
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Varför...

...kombinerar man just Alien och Predator i en massa serier/datspel/rollspel. Tillhör de officiellt samma universum?

Ridijeck
undrande
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,622
Location
Uppsala
Re: Varför...

Båda är licensierade hos 20th Century Fox - och därmed Fox Interactive... därför förefaller det naturligt.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Alien VS eller Predator VS

Det finns massor av korta serier där de låter Aliens eller Predator möta någon berömd person från serier eller filmer...
9 av 10 är rena skräp Predator VS Alien är bra.. MEN man kan tänka sig andra *ler*

Dirty Hary VS Predator
Jag har kanske skjutit fem skott eller sex skott jag vet inte DO you fel lucy Punk.. DZZZAAAAAP..

Batman VS Alien
Robin hjalp Mig *gurgel* nu den fastnat *Gulp* läger ägg *GruuÄ* stryper varför har jag inte heltäckande *arhg* mask..

Stålmannen VS Alien
DZAAAaaaaaaaap.. *hmm* undrar VAD det var....

Alien VS Wolvrien, Logan.
*klick* Hugg *spruta* Aaaaaaaaaaa bräns bräns jäkla syra till blod *haarg* ont ont måste läka måste läka...

Predator VS Lex Luthor..
Hej där mr Predator just nu står det 20 st av mina elit krigare och riktar sina vapen mot dig ge upp och ge dina vapen och du får leva..
[color:green]Alternativt</font color=green>
Varför jaga mig jag är en liten mångmiljadär med planer att erövra hela värden jag är inte ett lämpligt byte varför inte döda han där borta han som heter Stålmannen ?

Alien VS Lobo..
Nä det kan jag inte skriva Alien är FÖR brutal och Lobo är för brutal + ful i munnen och elak så låt oss säga att innan striden är över kommer Lobo vara mycket mycket sur och alien mycket mycket rädd..

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Re: Varför...

Tja, egentligen inte.
Men de har samma mörka känsla över sig, och dessutom kan ju Predator komma fram var som helst, eftersom deras rymdskepp kan resa genom tiden.

Kakujin wa hombun wo tsutsuka neba narimasen...
 

ApOcAlYpTiC

Veteran
Joined
16 Jan 2001
Messages
34
Location
Umeå
Re: Varför...

Jag tycker att resandet genom tiderna är ganska töntigt om man tänker så här. Då kan ju dom ha varit typ i vikingar tiden och slaktat lite där eller andra världskriget, då borde väl nån människa ha sett en predator. Fast om dom skulle ha gjort det skulle typ mänskligheten vetat om predators.... lite underligt om man tänker efter.....

bah strunt samma...eller?
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Re: Varför...

Tja, ett exempel är ju att i slutet av Predator 2 slänger en Predator en flintlåspistol från typ 1716 till huvudpersonen.
Och hur skulle dom annars dyka upp år 2154 i spelet/serien AvP, och samtidigt finnas på Jorden under 1980-talet?

Kakujin wa hombun wo tsutsuka neba narimasen...
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: Varför...

"Tja, ett exempel är ju att i slutet av Predator 2 slänger en Predator en flintlåspistol från typ 1716 till huvudpersonen."

Enkelt att förklara. Ledaren för denna grupp Yautja har helt enkelt varit och jagat på Jorden förr. Vad säger att de bara lever i hundra år? Ingenting. Dessutom styrks min tolkning av det faktum att denne Yautja har lärt sig engelska. Han har uppenbarligen varit länge på Jorden. Om han kunde resa i tiden hade det varit meningslöst att lära sig människospråk över huvud taget; han hade bara behövt resa till ett ställe, jagat där och sedan rest vidare.

"Och hur skulle dom annars dyka upp år 2154 i spelet/serien AvP, och samtidigt finnas på Jorden under 1980-talet?"

Därför att det är ett olika gäng Predators? Uppriktigt sagt förstår jag inte ditt resonemang alls. Om människor dyker upp 1980, och sedan dyker upp år 2154, behöver det betyda att de kan resa i tiden?

--
Björn


"I'm going to give a step by step instruction on how to make a cohesive argument. Please save this message and use it for future reference." ---C.S.Strowbridge
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Känns det inte lite tamt att basera ett spel ENBART på ett gäng filmer/dataspel ?"

Jo, det kan det. Men Predator är även böcker, serier etc. Som Star Wars eller Star Trek, helt enkelt. Alien har ju hyggligt med filmer, och det finns ju bra sourceböcker där också...

"Visst, titlar som Terminator 2, Indiana Jones e tc finns ju - men blir det inte smalt när det mesta måste kompletteras efter eget huvud?"

Kanske. Jag tror att hela konceptet lider av samma problem som Mutant RYMD - när det kommer till kritan är spelets handling rätt förutsägbar.

--
Björn


"If you're asking a Star Trek vs. Star Wars discussion group their opinion on your potential love life, perhaps you should just visit the red light district now." ---Kynes
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: Aliens-serier...

"Det gick någon Aliens VS Predator serie i den svenska serietidningen Thriller nångång under 90-talet... har den något samband med den du nämner?"

Jäpp. Den byggde på ett oanvänt manuskript till filmen Aliens vs Predator, som aldrig blev till. Manuskriptet blev även boken Prey.

--
Björn


"I can be a real asshole when I want to. And apparently, I want to frequently."
-C.S.Strowbridge
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
tja varför inte?

det finns exempel på grottmålningar och bilder i gamla inka-tempel som KAN tolkas som ufon. predatorerna kan ju ha uppfattats som något slags monster från vilken gammal folksaga som helst! (troll, varulv, yeti ....)
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Re: tja varför inte?

Det var faktiskt ingen dum idé det där, men vore man kanske inte lite för mäktig om man skulle kunna resa i tiden?
Tänk dig "Fan, Marines är för hårda... nu drar vi till stenålern istället!"
*Blev påmind om Feng Shui HK action RPG*

Kakujin wa hombun wo tsutsuka neba narimasen...
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Han kan ha rätt.

Därför att på skeppet som var på jorden under 1980-talet fanns det en Aliens skalle, såvida de inte var på någon avlägsen planet där Aliens fanns innan handlingen i själva aliensfilmerna så kan de resa i tiden.

Så det så!
 
Top