Nekromanti Aktivering av aggregat

Knattenaten

Veteran
Om jag försöker aktivera ett aggregat med laddningar, men aktiveringen misslyckas, kommer jag då förbruka en laddning? Det framgår inte riktigt av M&M.

Jag skulle tro att energin dissiperar okontrollerat. Annars kan det vara så att den dissiperar kontrollerat när man misslyckas och okontrollerat när man fumlar.
Alternativt får användaren en chans att dissipera det kontrollerat.

Alltså försvinner det en laddning, men jag kan ha fel.

Misslyckande = Inget händer. Man lyckas inte AKTIVERA föremålet.
Fummel = Handhavaren får handskas med filamenten. Saknas alstring så är det kört: Okontrollerad dissapation.

Inte helt korrekt, men nästan. Ett misslyckat slag innebär som sagt att inget händer. Ett lyckat slag innebär att artefakten aktiveras, och därmed spenderas kraft som är lagrad i den.

Ett fummel eller perfekt slag innebär ingenting speciellt.

Jag är för att fummel ska spränga saker, det blir mycket roligare då. Eller att fummel aktiverar artefakten flera gånger samtidigt.

Nja, att en sak som ska lysa upp ett rum helt plötsligt åkallar en ljuselementar... nej tack.

Det räcker att användaren får ett gäng filament att hantera, om den kan.

Det är sant, det blir alldeles för lätt att utnyttnja.
Tänk er en artefakt (en pil) som aktiveras när den kommer i kontakt med blod, man sätter då effekten teleportera rang 10 på den och en färdighetschans på 5. När man sedan skjuter den på någon blir denna person (nästan) garanterat av med 12 qadosh och blir psykiskt stympad i tolv rundor(om han ens finns kvar).

Back