Nekromanti Akrogals skuggor

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Gillar din sida även fasst jag tycker bättre om Trudvang som kampanj värld!
 

GUL

Veteran
Joined
27 May 2002
Messages
1
Ah.. Jag måste säga att jag e tacksam över ditt arbete med Akrogal och kommer själv använda det i min spelgrupp.
För mig är akrogal perfekt i många avseenden när man känner att man vill skapa ngt eget till DoD det ligger mycket nära Ereb men är i stora avseenden ett tomt land i fråga om information.
Jag har personligen ett gamalt skötebarn satt i Akrogal. påbörjade arbetet på det projektet redan i gymnasiet (2-3år sedan) och ännu är det inte klart [tack till 20poäng projektarbete fick det en bra start] Faktum är att jag precis har fått en spelargrupp att fastna i vissa intriger och de är nu påväg till Akrogal. [jag kunde inte sett den här posten vid ett lämpligare tillfälle]
Dessutom kompleterar det du skrivit mkt bra med mitt arbete. Jag har arbetat med -Karangi- skrivet ungefär som Nidlandsboxen med en bok områdes/landsbeskrivning samt en äventyrsbok. Karangi är satt i Trimbusbergen tämligen isolerat pga många anledningar..

ngr Tips till läsning för skapande utanför Ereb:
*sinkadus nr 14 Erebs Äldre Historia (Erik Granström)
En mycket njutbar text som reder upp ngr frågetecken om Ereb som man ser det vid tiden just innan den 5e konfluxen
Här nämns Akrogal vid i ngr meningar + han talar om de akrogalisak nomadernas Räder 750-600fOdo
*Altorboxen
Självklar javisst var bara tvungen ;)
*Altors Baksida
En av de sista släppta av target och en mycket underskattad bok som reder ut mycket enligt mig. Nåja det e bara ngr delar jag haft mycket nytta av när jag skrivit om Karangi i Akrogal men den reder upp förhållanden i akrogal genom historian och hjälper en hobby Demiurg(skapare av världar) förstå vilka influenser som påverkat kontinenten genom historian.
[Sinkadus nr 17 Den lille Metafysikern (Erik Granström)
Bara så användbar att jag måste nämna den : varge nytt område borde få sin egen lilla religion med bara ännu ett steg att ta för att skapa litet djup] [jag har läst om Angara och Rodum men bara om du nån gång vill skriva lite mer sä hjälper denna text]
SKRIV PÅ jag kommer läsa allt.
nån gång i framtiden ska jag:
1) Bestämma mig vilket nick jag skall använda på det här forumet
2) lägga upp info under www.karangi.tk
 

Adragoor

Warrior
Joined
24 Jun 2001
Messages
260
Location
Lund, Skåne
Tack så mycket för kritiken! Jag blir alltid glad av sådan. Både positiv och negativ. Dessutom var det trevligt att du gillade min lilla skapelse.

Den läsning som du nämner är mycket bra, och jag har de flesta av texterna i hyllan... ett litet tillägg bara: glöm inte Olle Sahlins artikel om namn i Sinkadus nr 23...

Slutligen kan jag avslöja att jag själv är mycket intresserad av religioner, och att detta kommer att synas på Akrogals Skuggor i framtiden. Jag håller för tillfället på med religioner i Kalmurri, och där finns det en hel del skojigheter...
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Jasså jasså, kanske man just fick en hint om vad nästa äventyr ska handla om??? ;)

Högst bra sida dock Arre, vi får hålla den updpaterad!

/F
 
Top