Botulf
Rage Paladin
Jag lekte runt med att Google AI med att skapa random encounters för Old School Essentials via spelet SRD-sida. Vilket ledde till att jag prövade mata den med pdf:er av regelböcker till andra spel och började skapa stats för slp. Det blev ett rätt gott resultat, när AI'n inte blir glömsk och gör lite vad den vill dvs. Så jag jag testade att låta Google AI att göra grovjobbet och konvertera stats för monster mellan olika närbesläktade, men ej fullt kompatibla, regelsystem, vilket den till sist redde ut rätt bra och jag fick spara ner några specifika promter för att snabbare göra om processen i framtiden. I mitt sista experiment matade jag AI'n med pdfer av
Mutant Chronicles 3ed (2d20)
Mutant Chronicles Savage Worlds
Savage Worlds Deluxe Edition
Mutant Chronicles Savage Worlds Conversion Guide
Dark Symmetry Campaign
Fick komprimera filerna för den trugade med att ta emot dom annars.
Målsättning: Konvertera alla slp:er och monster från Dark Symmetry Campaign från 2d20 till Savage Worlds, undantag de som redan har stats i SW. Det tog lite tålamod och några försök att lirka med den. Men till sist så; voila!, spottar den ut en pdf med vad jag eftersökte. Inte dåligt då det kostade mig ingenting. Har inte inte direkt noggrant kollat igenom alla stats och är inte så bekant med Savage Worlds, men det ser mycket lovande ut. Teknologins mörke furste Algeroth verkar ha levererat.
Mutant Chronicles 3ed (2d20)
Mutant Chronicles Savage Worlds
Savage Worlds Deluxe Edition
Mutant Chronicles Savage Worlds Conversion Guide
Dark Symmetry Campaign
Fick komprimera filerna för den trugade med att ta emot dom annars.
Målsättning: Konvertera alla slp:er och monster från Dark Symmetry Campaign från 2d20 till Savage Worlds, undantag de som redan har stats i SW. Det tog lite tålamod och några försök att lirka med den. Men till sist så; voila!, spottar den ut en pdf med vad jag eftersökte. Inte dåligt då det kostade mig ingenting. Har inte inte direkt noggrant kollat igenom alla stats och är inte så bekant med Savage Worlds, men det ser mycket lovande ut. Teknologins mörke furste Algeroth verkar ha levererat.
Attachments
Last edited: