AI-genererad typsättning

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
819
Location
Umeå
Hej!

Jag har under ett tag hållit på med ett litet rollspelsprojekt som är lite speciellt. Grundtanken i rollspelet är att det kommer att utspela sig i en simulerad verklighet skapad av en AI. Alla entiteter i världen vet om att det är en simulerad verklighet, men anledningen till varför simuleringen existerar eller vad som finns utanför simuleringen är okänt.

Detta kanske inte är så originellt, men eftersom det utspelar sig i en värld genererad av en AI så borde väl det bästa sättet vara att faktiskt generera allt med hjälp av olik AI-tjänster. Så hela detta rollspel är hittills till 98% genererat av olika AI (lite rättningar och minimala anpassningar för att få saker att hänga ihop), där output från en AI bli input till nästa och det hela förfinas. Det gäller inte bara världen utan även saker som regler för karaktärsskapande, färdigheter och konflikter.

Tanken är att det sedan att jag ska generera lite AI-bilder baserade på den AI-genererade världen till detta. Det enda jag känner att jag just nu inte kan få till är en AI-genererad typsättning av all text. Det känns som att typsättning är något som skulle kunna AI-genereras helt ok, men jag har inte stött på någon sådan tjänst och söktermen "AI" är lite för populär på sökmotorer för att ta sig igenom bruset med min google fu.

Så jag undrar nu ifall det är någon som stött på en eller flera AI-tjänster som typsätter text (och helst även med bilder) automatiskt. Jag är inte gjord av pengar så tjänsten får inte kosta mer än vad jag kan få för att sälja en njure på den svarta marknaden.
 
Top