WH Age of Sigmar: Soulbound. Karaktärskapare

artemiz.forge

Veteran
Vet inte om folk är jätteintresserade men jag har byggt en karaktärsskapare till Age of Sigmar: Soulbound rollspelet.

Som SL gjorde jag den åt min egen spelgrupp, och tycker den funkar rätt bra så jag ville dela med andra.

Det här är inte tänkt att ersätta böckerna. Talents, Spells och liknande har förkortade beskrivningar fast med hänvisningar till böcker och sidnummer,
så att man enkelt kan slå upp och läsa den riktiga regeltexten.
Du behöver regelböckerna för att spela och Cubicle 7 har verkligen kämpat för att göra ett unikt rollspel av en helt galen värld byggd för miniatyr-fältslag.

En sak vill jag nämna: alla arketypernas emblem i verktyget är maskingenererade. Jag kan inte rita, men ville inte att verktyget bara skulle vara fullt av en massa likadana tomma grå rutor. Jag vet att det finns starka åsikter kring detta, och jag skulle faktiskt helst slippa använda dem. Om någon illustratör här skulle vilja ersätta dem, byter jag gärna ut dem och ser självklart till att du får ordentlig med cred.

Appen:
(Soulbound-Forge-v1.7.html, ~11 MB).

Innehåll:
- 17 folkslag från alla tre Grand Alliances, 78 arketyper, 289 Talents, 446 Spells och Miracles samt 24 Skills.
- Allt från Core Rulebook, Champions of Order, Champions of Destruction, Champions of Death och Stars & Scales.
- Man kan skriva ut sitt rollformulär.
- Det går att spara och ladda karaktärer.

Change Log:
-
v1.0: Första offentliga versionen.
- v1.5: Lade till möjligheten att spendera XP och utveckla karaktärer efter karaktärsskapandet.
- v1.6: Folkslagen är nu grupperade efter Grand Alliance (Order, Death och Destruction) och sorterade i alfabetisk ordning inom varje grupp. Seraphon återfinns under Order.
- v1.7: En andra rullgardinsmeny för Faction gör det möjligt för alla folkslag att friare välja en Faction eller det nya homebrew-alternativet Unaligned.

— Artemiz Forge

Soulboundforge.jpg

Last edited:
Nytt i version 1.8

Change Log

- Det utskrivbara rollformuläret har gjorts om. Nu finns det en knapp på Summary sidan där du kan ladda ner den färdiga rollpersonen som en ren PDF.
- Fixat massa små layout detaljer lite överallt.

Nytt i version 1.85

Change Log

- Tydligare vägledning när du väljer Spells och Miracles: varje steg visar nu hur många val du får göra, och att gå över det antalet är helt okej om din spelledare godkänner det.

* Under utveckling: karaktärsskapande med point-buy; fördela en pott poäng på Attributes, Skills och Talents istället för att välja en Archetype, för grupper som gillar helt skräddarsydda karaktärer. Inget utlovat datum, men det är den funktionen jag jobbar på just nu.

Nytt i version 1.97

Change Log
- Friformsskapande (poängköp):
Bygg en egen karaktär genom att använda en startpott med XP.
- Aqua Ghyranis: I Friform håller utrustningssteget reda på vad du spenderar. Markera de föremål som ska ingå i start-paketet som "Free", så kostar de ingenting.
- Uppdaterade värden i realtid: Combat Statistics visar nu dina värden medan du ändrar attributen.
- Välj magi-skolor: Varje Spellcasting Talent du väljer vid skapandet ger 4 besvärjelser. Varje Lore du lär dig under spel ger sedan ytterligare 1.
- Bättre stöd för flera Lores och Gudar. Varje Lore och Gud du har får sitt eget emblem. En Talent som väljs två gånger visas nu också två gånger.
- Förbättrad utrustningsguide. Många nya föremål, samt informationsknappar som visar egenskaper, beskrivningar och källor med bok/sida.
- Ny grafik. Ett omfattande ny design av all grafik har påbörjats. Alla tokens för Species, God och Lore har ny grafik. Archetypes kommer i nästa uppdatering.
- Uppdateringskontroll. Supportsidan berättar när en nyare version finns tillgänglig.
- Många mindre rättningar och förbättringar.

Nytt i version 1.98

Change Log

- Jag har spenderat veckor på att leta efter fel i hur grundegenskaperna används för att beräkna stridsvärden, kontrollera att alla förmågor fungerar som de ska och se till att all utrustning (vapen, rustningar mm) visas korrekt på formuläret, med samtliga värden inräknade på rätt sätt. Jag skulle verkligen uppskatta om ni hör av er ifall ni hittar fler stavfel, felaktiga värden eller missvisande beskrivningar. Även om jag har varit lite slug och alltid hänvisar till rätt sida i regelboken kan det förstås fortfarande finnas fel.
- Jag vart riktigt less på alla bilder och började göra nya. Jag har kämpat med Adobe Creative Suite för att skapa bilder som passar varje folkslag, arketyp, gud och magiskola. Det har varit helt vansinnigt mycket jobb, särskilt eftersom jag verkligen inte är någon konstnär, jag är ”bara SL”.

Back