Affe i senaste Fenix

Tcherban

Veteran
Joined
24 Jul 2014
Messages
16
Fräsigt med extra equip och kul med en "uppdragsmall". Kanske kan komma en officiell, editerbar pdf i framtiden. Saknar kamelspindlarna när vi pratar Affe....eller inte.
 

Lawgiver

Veteran
Joined
6 Nov 2001
Messages
49
Location
Linköping
Tack för feedbacken! Ja man hade kanske kunnat slänga in en kamelspindelreferens, får komma ihåg det till den större Affe-modulen som jag drömmer om att göra :) Vad menar du med en editerbar pdf?

/Johan team Neotech
 

Tcherban

Veteran
Joined
24 Jul 2014
Messages
16
Det jag menar är Crimex Flash Update. Skulle vara kul om det fanns en officiell sådan i formen av en editerbar pdf så man kan göra sköna handouts till sina peeps. Kanske bara jag som tycker det skulle vara kul men ett återkommande och givet, uppdragsformat är både kul och bra.

Galet kul med en massa ny lokal equip. Gör massor för atmosfären, som allt N:E för övrigt.
 

Lawgiver

Veteran
Joined
6 Nov 2001
Messages
49
Location
Linköping
Ja det är en bra idé! Vi ska ta med den till kommande grejer till Neotech, om du känner någon som vill hjälpa till att göra en digital, ifyllbar variant så säg till :)

Vi har en jättebank av eqip att ta ur från andra manus så där finns det ingen brist. Kul att du gillade det!
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Skulle gärna köpa tilläggs-PDFer med eqip eller uppdragsmallar osv.
Alltid roligt med extra material att dra inspiration ifrån.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,060
Location
Stockholm
Något jag kom o tänka på idag är om djuranpassade exoskelett som gör att packdjur (hästar, kameler, mulor, bioskulpterade gorillor, m.m.) kan bära tyngre last förekommer i NeoTech?

Jag kan se det som något riktigt användbart i områden utan vägar, som t.ex. allt för stora delar av Affe, och du inte vill punga ut pengarna för en bärar-bot på ben - vilket känns som det borde vara dyrare.
 

Lawgiver

Veteran
Joined
6 Nov 2001
Messages
49
Location
Linköping
Gamiel;n345514 said:
Något jag kom o tänka på idag är om djuranpassade exoskelett som gör att packdjur (hästar, kameler, mulor, bioskulpterade gorillor, m.m.) kan bära tyngre last förekommer i NeoTech?

Jag kan se det som något riktigt användbart i områden utan vägar, som t.ex. allt för stora delar av Affe, och du inte vill punga ut pengarna för en bärar-bot på ben - vilket känns som det borde vara dyrare.
Jag vet inte om det egentligen skulle vara billigare eller bättre än en bot. Man kanske skulle kunna spara energi på det sättet och låta djuret gå för egen maskin när extra styrka inte behövs. Samtidigt lär både foder och vatten i ett Affe som är 5-10 grader varmare än idag vara en stor brist. Jäkligt cool idé dock på något sätt borde det gå att motivera :)
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,060
Location
Stockholm
Lawgiver;n345517 said:
Jag vet inte om det egentligen skulle vara billigare eller bättre än en bot. Man kanske skulle kunna spara energi på det sättet och låta djuret gå för egen maskin när extra styrka inte behövs. Samtidigt lär både foder och vatten i ett Affe som är 5-10 grader varmare än idag vara en stor brist. Jäkligt cool idé dock på något sätt borde det gå att motivera :)
Kul att du gillade idén :)

Vet inte om det vore bättre men det känns som det borde vara billigare. För även om bot-teken e långt mer avancerad i 2070 än idag känns det som en bär-bot som har fötter som e anpassad för riktigt kuperad terräng (o inte bara kan hoppa mellan platta lådor o gå i trappor) och som kan gör det lugnt utan att trippa runt som den va kissnödig + har alla sensorer som krävs för att se sig för, o med programmering att tolka inputet borde kosta mer än att faba ett exoskelett o köpa ett ök.
 
Top