Nekromanti Affärs modul

Derlon

Veteran
Joined
5 Apr 2001
Messages
78
När jag ändå håller på att skriva massa inlägg så är det väl lika bra att fylla på med mer tankar och idéer. Som jag skriver i en annan tråd (har för mig att det har varit på tapeten förr, men kan ha fel) skulle jag vilja ha en modul kring att sköta plantage, driva rancher, handelsbolag, fraktbolag, ja affärsrörelser överhuvudtaget. Hur väder påverkar sådd och vilka vinster och förluster överskott respektive underskott ger. Vad har en slav för omkostnader, vad kostar det att anställa om man inte vill hålla slavar. Hur stor är chansen att det man beställer eller skickar med fraktbolag kommer fram. Tänk efter själva. Att kunna skriva en kampanj fullt ut där rollpersonerna är släkt och startar med en liten gård. Efter diverse ranchkrig och lite tur med vädret i kombination med välplanerad skötsel av mark lyckas man bli störst och gå från täppa till stor Ranch. Om man kombinerar detta med lite traditionella äventyr skulle man få en helt sanslös stämning och känsla för karaktären.
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
Det går ett rykte om att allmäna "driva affärsrörelse"-regler kommer att inkluderas i den kommande Postorderkatalog-modulen...

hälsar
Örnie
 
Top