Nekromanti AetO

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
För det första..

Du har använt bokstaven Omikron i början på ordet Omega i titeln.

Kan man vara mer besserwisser?

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 
Joined
18 May 2000
Messages
36
Location
Halmstad
Utan att ha läst hela än kan jag säga att det ser mycket lovande ut. Äventyrliga platser är en intressant artikel i all sin korthet, Dragon Fist hade jag inte hört talas om tidigare så den artikeln fann jag också intressant. Äventyret här jag inte läst än. Och omslaget var snyggt! :)

Däremot hade jag lite problem att läsa numret först, då min version av Acrobat Reader (v 4.0 för Linux) inte ville visa någon text. Visst är det kul att titta på bilderna, men... Efter att ha uppgraderat Acrobat Reader till v 4.05 gick det bättre. Någon annan som stött på liknande problem?

Jag har i alla fall lagt upp en notis om AetO på ZineScene nu (jomen, efter många om och men har jag tagit mig för att lägga upp lite nya notiser där...)

// håkan
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Tycker det såg snyggt ut, läsvärda artiklar, intressant äventyr. Trevlig layout. Inga våldsamma misshandelsfall av det svenska språket.

Försök dock få mer hjälp till nästa nummer, annars kan det lätt sluta efter nummer två på grund av brist på ork.

/Azagthoth
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Sjysst tidning!

Jag tycker att det var en riktigt bra öppning på AeO. Första numret har du knåpat ihop helt själv. Detta kan ju bli lite tufft i längden, precis som sagts innan.
Tips på spelmiljöer och bakgrundsmusik är alltid välkommet. Fint! Artikeln om Dragon Fist var synnerligen intressant, speciellt då jag inte visste nåt om spelet innan. Fortsätt gärna så.
Äventyret kan jag inte säga så mkt om, tyvärr har jag ingen möjlighet att lira NeoTech :gremfrown: , eller nåt annat cyberpunkrollspel heller för den delen.

Keep up the good work, så skall jag nog kunna knåpa ihop nåt! /images/icons/smile.gif

/Sir Foilan

Stay Metal! /images/icons/cool.gif
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
<I>"Försök dock få mer hjälp till nästa nummer, annars kan det lätt sluta efter nummer två på grund av brist på ork."</I>

Nej, det är ju verkligen inte det enklaste att göra ett fansin helt själv. Så jag tar gärna emot all hjälp jag kan få :)
 

Warduke

Warrior
Joined
14 Jun 2000
Messages
297
Location
Enköping
Att göra fansin själv

Jag måste säga av egen erfarenhet som producent av 40 nummer av ett fanzine att det är enklare om man gör det själv eftersom andra möjliga bidragsgivare ofta inte är lika drivna som den som startar projektet.

Warduke
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Att göra fansin själv

det kan säkert vara sant...

Det jag menade med att "jag tar emot all hjälp jag kan få", var ju självklart att jag gärna tar emot material för publicering. Layout fixar jag själv.
 

Aron Ambrosiani

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
137
Location
Stockholm
Re: Att göra fansin själv

ja, just layouten är väl det som mest bygger på allmän smak, och den är ju oftast ganska delad. Artiklar är betydligt enklare att samsas om.
 
Top