Nekromanti Adrenalinkickar

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Jag tänkte bara som en frivillig regel att man skulle kunna få en adrenalinkick. Om man t.ex. har mindre än typ 5-6 i Stridsvana (en möjlighet är att slå typ ett lätt slag här för att se om man får en adrenalinkick) så får man en adrenalinkick i "fajten". Jag tycker att alla manövrar då skall bli en nivå (+ob1t6) svårare pga att adrenalinkicken gör en lite skakis (mej iaf) och att man då inte får (eller får hälften) av utmattningskryssen på ett par rundor. Samma sak om man typ blir jagad av en elak tirak :)p) eller nåt... vad tycker ni?
 

Chakka Khan

Veteran
Joined
13 Dec 2004
Messages
50
Men om man får en adrenalinkick så skulle det väl vara bättre om man typ ignorerade en viss summa utmattning och fick en nivå lättare på manövrar, för man blir ju mer skärpt och alert av adrenalin. Slaget skulle kunna vara ob1T6 per motståndare (eller någonting som avgör stridens intensitet och storlek) mot stridsvana, slår man över får man en kick i typ ob1t6+1 rundor, och då kan man ingorera lite utmattning och smärta eller nåt. Man får även svårare att uppfatta saker runt om en, så om någon skriker "reträtt" eller dylikt måste man slå ett slag mot hörsel, aggresion, stridsvana eller vad man anser logiskt. Efter dessa rundor eller när stiden är slut så får man 1T6+2 (O.B.S inte OB- ) utmattning men blir ändå lite exalterad.
Men.....va vet ja?

OT: faktum är att man även får bättre syn.
 

Aeon

Warrior
Joined
10 Apr 2002
Messages
207
Location
Ekerö, Stockholm
Adrenalinkickar ingőr vál redan i stridssystemet, nár man talar om svárigheter och liknande diskussioner.

Sen sá finns ju regler om raserianfall, kombinerat sá tácker redan reglerna adrenalin effekter.

Sen blir man vál inte skakiks av adrenalin főrrán efterát.

Jag tror ytterligare regler főrsvárar vál bara spelandet, tycker jag.
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Mm, jag undrar om det gör det. Ska kolla *kolla kolla kolla*... kollat! I registret till EON II så står det inget om ADRENALIN eller liknande... men lite OT: varför har du en massa konstiga prickar m.m. ovanför alla ÅÄÖ?
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Prickar

Jag tycker att du skall dikta ihop dina egna regler om det inte står i registret, oroa dig inte om det finns lite officiela regler för det, om du hajar till så är det ju något fel med dem i alla fall, eller hur? :gremgrin:
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Re: Adrenalinkickar [OT]

man blir inte skakis så länge man slåss.
Det är erfarenheten jag har fått av att slåss
Så du är en fajter du? Hur mycket har du i stridsvana? :gremtongue:

//Kanturi som gäspar som en åsna
 
G

Guest

Guest
Håller helt med, när man slåss är det väldigt bra med adrenalinkick, man blir bättre starkare etc, men efter slagsmålet är man mycket darrig och så, samt att man kan åsamka större skada än vad man vill egentligen, men det är bara min erfarenhet, och jag har nog runt stridsvana 7 eller något sådant.

Jag skulle nog se adrenalinkick som en moddad version av raserianfall, dock är jag inte säker på att det skulle slås mot ens agg, utan snarare mot ens vilja, däremot kan det ha kravet att striden har börjat på grund av agg eller att man har blivit åsamkad smärta (extraskada är lite överdrivet för det tycker jag).

Zorbeltuss som nog har åkt in i slagsmål både pga heder och aggression (värdena skulle jag gissa är 13 samt 7) men även att folk har gett sig på mig.

ps. snyggig avatar by the way ds.
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Jag har låtit det vara direkt beroende av stridsvana.

Tanken är att en stridsvan person kan ta vara på kicken bättre, vet hur han ska hantera sig själv.

Effekten är att man kan ignorera de X (stridsvana) första utmattningskryssen man får i en strid. Dessa får man senare, när man har tid att vila, och kicken lägger sig.

Enkelt och fungerande.
Att vi sen knappast bryr om oss utmattning så noga...vi säger mest efter att tag att nån är trött när det verkar lämpligt.
 
G

Guest

Guest
Re: Adrenalinkickar (ANTOT)

Okej då vet jag hur han ser ut också, kanske blir lite karaoke med honom i eftermiddag :gremsmile:
 

Taavo

Veteran
Joined
16 May 2005
Messages
9
Location
Umeå
Låter intressant. Men varför göra en person med låg stridsvana ännu sämre än vad de redan är? Den redan låga stridsvanan återspeglar ju redan att karaktären inte är så van vid strid.
 
Top