Det där angående relationer och anställningar var spännande, för det kom såklart också upp på min utredning; men i mitt fall kan det vara mer ”av eller på”. Det blev synligt om att funkade något höll jag kvar vi det, men funkade det inte så fanns det mycket hoppande och sökande. Det är rätt vanligt att man är ”av eller på”, så hittar man något som funkar så blir det något man håller fast vid. Jag blev också väldigt medveten om just ”när något funkar” efter att ha lämnat en arbetsplats efter flera år nyligen (då mitt projekt tog slut, så inget allvarligt) just hur bra det fungerat (vi behövde göra en liten anpassning totalt efter min diagnos, liksom) men där jag känner en… rädsla för hur det ska vara på andra arbetsplatser.
Angående relationer har jag många fleråriga och långvariga… men jag har också många som kan vara ”vilande”, där jag glömt/inte orkat/inte vågat ta kontakt och då har de liksom inte rört på sig. Det och att jag väldigt lätt kan bli intensiv i början av en relation för att eh… jag har ju dopaminunderskott och har jag kul med någon är det som att bli hög typ. Att jag pratade om min intensitet vet jag påverkade i att sätta min diagnos.