Nekromanti Ad&d????

Malakhai

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
157
Location
Kallinge / Blekinge
Hmm... visst... najz stil på rollspelet.. världen verkar lagom mysig med troll å tomtar å john bauer.... meeeeeeeeen blev fett besviken... förkrossad till och med... hur faaaaaan kan man inbilla sig att man kan bygga om Drakar & Demoner till nått fjolligt level-system... det räcker med sådana rollspel... men tydligen inte... Yrkesnivåer??... satans levels säger jag!! Utöver det.... verkar det heelt ok... men... USCH å FYYYY!

Malakhai
Döden är bara början
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
And here we go again... (NT)

Ja, trots att det är ett NT-inlägg så rekommenderar jag en sökning i de lite äldre trådarna då detta ämne har diskuterats många gånger och kanske någon har en ny syn eller tanke att dela med sig av, annars skulle denna tråd kunna självdö utan att jag klagade...

Detta är ett webbforum, inte en klagomur...

/Azagthoth
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Nu tänker jag inte påsta att gradsystemen är bättre än något annat eller något sånt. Däremot har jag inget emot dem. Det mest kända gradsystemet från just D&D och AD&D tycker jag passar utmärkt till heroiska rollspel.

Sen ska jag erkänna att denna brytning med gamla DoD gjort att jag faktiskt tänker köpa DoD, det första svenska rollspelet någonsin som jag betalar för.

Daniel "Warduke" Schenström
 
Top