Nekromanti AD&D 2 ed

Tismae

Veteran
Joined
17 Jun 2000
Messages
31
Location
stockholm
hej
jag vet inte riktigt om det här är rätt ställe att vända sig till men men
jag letar efter böcker till second edition av AD&D och undrar om någon har några att sälja eller vet var man kan köpa dem

tack på förhand
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Såg att du bodde i Stockholmsområdet...

SF-bokhandeln (västerlånggatan, gamla stan) och Tradition (gallerian) är de jag brukar traska iväg till när jag vill handla böcker... "Min" rollspelsgrupp har köpt i princip alla böcker på SF-bokhandeln (GE OSS RABATT SNART INNAN VI LACKAR... nåja... nuff said abAåt datt).
Annars kan du leta efter begagnade böcker på www.hobbyspel.com

Lycka till!

PS. Min personliga åsikt är iofs att DnD3Ed är bra mycket bättre, men en nostalgi-chock eller två sitter aldrig fel. Systemet är extremt boffervänligt... Blir mest att SL (DM) gör om systemen till oigenkänneligt... det är iaf min erfarenhet...
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
"SF-bokhandeln (västerlånggatan, gamla stan) och Tradition (gallerian) är de jag brukar traska iväg till när jag vill handla böcker..."

... fast jag tror inte de har 2ed längre. Eller?
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
hmm... kollade på deras hemsidor... finns inte ngt om att de har 2nd Ed där... men har för mig att de har lite liggande i hyllorna... kan missta mig... det är nog värt att smyga dit...

Annars kan man ju ta sig en titt på http://hitpointe.com/ där det säljs en hel del engelska rollspel...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
SF Bokhandeln har inte 2nd Ed. De har däremot Jadeclaw, ett spel som fler borde titta på. Kung fu katter! ^_^


Storuggla, 4000 enheter
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Om du har VISA/Mastercard, hygglig uppkoppling och inte känner att du behöver fysiska böcker utan nöjer dig med PDFer så kan du köpa ganska stora delar av 1st/2nd ed-sortimentet på www.svgames.com.
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Jadeclaw [OT]

"De har däremot Jadeclaw, ett spel som fler borde titta på. Kung fu katter!"

Kissemissar? /images/icons/love.gif

Eh... fast jag ska ju inte köpa något. O nej. Jag är ekonomisk! /images/icons/hairy.gif
 

Tismae

Veteran
Joined
17 Jun 2000
Messages
31
Location
stockholm
ok, tack alla för ideerna,
vill helst ha tack i alla böcker till Ad&D 2 . samlar på dem ju, och tycker om att spela ett sådant nostalgiskt rollspel=)
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Du kan hitta ett par saker kvar till 2nd ed på sfbokhandeln, se deras internetsida www.sfbok.se. Andra sidor som har saker kvar är collectorspoint.se, hobbyspel.com och hobbygames.se. Enskilda rad borde ha en hel del kvar.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Jadeclaw [OT]

Kissemissar?/images/icons/love.gif

Eh... fast jag ska ju inte köpa något. O nej. Jag är ekonomisk!/images/icons/hairy.gif

Ekonomisk? Den går inte jag på för fem öre, du...

Men ja, det är ett jättekul spel med kung fu katter, shaloinvesslor, taoistpandor och triadgetter! Det är apkul!


Storuggla, förespråkar krigarfladdermöss
 

Apleif

Veteran
Joined
19 Jul 2001
Messages
41
Location
Borlänge
De säljer inte till svenska kort. Antagligen pga licensproblem. Svenskar är hänvisade till utländska kreditkort eller piratkopiering.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jaså? Jag har köpt en del PDF-filer från SVGames utan problem. När WOTC själva sålde filerna så såldes de inte utanför USA, men SVGames har inga sådana restriktioner.
 
Top