Nekromanti Acquisitions Inc's äventyr (D&D4 Podcasts+Videor)

Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Det blev en del snack om detta i pratet idag så jag tänkte att "nej nu gör jag en post om detta" ty jag är en riktigt fan-boy till alla i detta gäng.

Nå vad handlar detta om? Jo strax innan D&D4E släpptes så samlade WOTC ihop Mike och Jerry från Penny Arcade samt Scott Kurtz från PvP för att spela spelet med WOTC's egen Chris Perkins som spelledare.

Detta blev väldigt populärt så det blev en podcast-serie till och denna gång behövde de en till spelare så Wil Wheaton (Star Trek, Eureka, Big Bang Theory-fame samt allmän supergeek) satte sig i den fjärde stolen.

Efter detta blev det en tredje podcast-serie och 2010 togs det brillianta initiativet att de skulle spela 2h live på PAX Prime. Detta uppföljdes 2011 och kommer hända igen nu 2012 (1/9).

(Penny Arcade-gänget gjorde även en fjärde podcast där Jerry spelleder dem genom ett äventyr i hans favoritsetting Dark Sun. I stället för Wheaton så är Kris Straub (chainsawsuit) med.)

Alla runt detta bord är i pantheonet för mina husgudar och jag dyrkar dem kanske lite för mycket. Men jag rekomenderar alla verkligen att se och lyssna (bäst är ju såklart i ordning) för Chris är en sjukt härlig spelledare och alla är fruktansvärt roliga (imho).

Här kommer alla länkar som behövs:

Podcasts: Länk till sida med alla 4 podcasts

Youtube för PAX2010: Live at PAX 2010

Youtube för PAX2011: Live at PAX 2011
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Värt att lägga till är (särskillt för de som är nyfikna på D&D Next) är att Mike Mearls från WOTC hjälper killarna att konvertera sina karaktärer till det nya systemet (de ska spela med de nya reglerna på PAX2012). Och de podcastar naturligtvis detta!

Klicka här för att komma till den första delen.

(I skrivandets strund har 2/4 delar kommit ut).
 

groffa

Veteran
Joined
11 Jun 2012
Messages
19
Location
Linköping
Tack för tipset! Har lyssnat på alla de tidigare men missat att dom dragit igång en ny omgång.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag är också ett stort fan, och måste bara stämma in i att alla rollspelsintresserade, eller vafan, nördar ö.h.t, bör kolla in åtminstone någon av PAX-inspelningarna.

Perkins är f.ö. en suverän DM, jag är så avundsjuk!
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
lasergreger said:
Det blev en del snack om detta i pratet idag så jag tänkte att "nej nu gör jag en post om detta" ty jag är en riktigt fan-boy till alla i detta gäng.

Nå vad handlar detta om? Jo strax innan D&D4E släpptes så samlade WOTC ihop Mike och Jerry från Penny Arcade samt Scott Kurtz från PvP för att spela spelet med WOTC's egen Chris Perkins som spelledare.

Detta blev väldigt populärt så det blev en podcast-serie till och denna gång behövde de en till spelare så Wil Wheaton
ERROR ON LINE: 9
:::EXCEPTION TYPE: WHEATON_ :::
:::OFFENDING OBJECT:::
:::NOTIFY GALACTIC COMMAND:::
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Jag säger inte att "Wil Wheaton must die!", jag är ingen fanatiker.

Jag säger bara att KANSKE har vi inget val, kanske är han avskydd i hela galaxen och en måltavla för alla civilisationer där ute.

Vi vet inte. Det kanske är så, det kanske inte är så.

Men har vi råd att ha fel?

Om det finns en intelligent civilisation på var 100:de bebolig planet i Vintergatan, och om var hundrade av dem är fientligt inställd till Wil Wheaton - och om de skickar var sitt (ett enda!) massförstörelsevapen mot jorden blir det 27 894 500 000 teknologiskt överlägsna "planet busters" som i detta nu susar i 0.9C mot jorden...

Har vi RÅD att ha fel???
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag är ingen Star Trekkie, så jag fattar inte, "ska" man ogilla Wil Wheaton eller? Han är ju assoft och rolig! Vad är grejjen?
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Eksem said:
Jag är ingen Star Trekkie, så jag fattar inte, "ska" man ogilla Wil Wheaton eller? Han är ju assoft och rolig! Vad är grejjen?
Alltså, man kan ju anmärka att hela TNG är fullt av människor i myspjamas - till och med Klingons i myspjamas - och en massa hårresande flum som de flesta trekkies sväljer med hull och hår, vad gör då en till gosse i pjamas med new age-egenskaper och ett "mäktigt öde".

Men WW hade varit seriens JarJar alltför länge, som liten pojke (son till Beverly Crusher) när han kom tillbaka som fänrik och - faktiskt (fast det här får ni inte föra vidare att jag säger!) - inte var så pjåkig som karaktär.

Men sen kom det där med the Traveller. Och fick bli seriens avslutning.

Det smärtar att säga det, men jag skulle gladeligen göra om gastroskopiundersökningen från förra veckan och få den där Atlantkabeln nedkörd i halsen i en halvtimme, om det ledde till att man gjorde om de sista avsnitten av serien!

Men nog med trådkapning nu... :gremwink:
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
I natt klockan 00:30 så är det dags för nästa session med AQI! Denna gång med D&D Next-reglerna.

Live stream kommer visas här: LÄNK
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Nu har Wizards lagt upp sin version av The Lost Episode (PAX 2012).

Skillnader från Twitch.tv: Censurerat intro (det tecknade), andra kameravinklar, bättre ljud men tyvärr har de inte med critical hit/miss scenerna (de teckande).

Här är länken.
 
Top