Achievementslistan för spelmakare?

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,177
Location
Borås, Sverige
"Du har jobbat med Anders Blixt", kanske?

Sen skulle det väl vara kul med lite konventsachievements också.

"Du har skrivit äventyr som spelat på Lincon/GothCon/BSK/etc,"
Dessa 2 uppfyller jag faktiskt. ;)

* Korrläst saker han översatt/skrivit.
* Skrivit och spellett scenario på BSK.
Och sedan kan jag prickas in 1 eller 2 av tidigare nämda mål också beroende på hur man räknar.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,177
Location
Borås, Sverige
  • Nobelpriset i litteratur (kan Dylan så kan vi!)
Och ett rollspel skulle nog berika världen mer än hans texter. Det har ju redan konstaterats att hans låtar är bättre när någon annan än han själv framför dem. ;)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Och ett rollspel skulle nog berika världen mer än hans texter. Det har ju redan konstaterats att hans låtar är bättre när någon annan än han själv framför dem. ;)
Jag vet inte, enda gången i livet jag sett mamma dansa av glädjefnatt var när Dylan vann nobelpriset. Det var extremt värt det. Förmodligen topp tio ögonblick överlag when all is said and done.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
mjo, men det roliga med Erdöz är att han inte är jättekänd, utan bara jättebra på att vara överallt. Blixt är lite för mycket av en kändis för att det ska vara roligt på samma sätt.
"Du har fått ett rollspel formgivet av Dante"

Fast jag vet inte om det är ett achievement eller ett straff. :D
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
  • Bli omnämnd in person på Flashback
  • Jobba i ett team där ingen har något hår eller skägg, utan alla ser ut som One Punch Man. Neotech Edge var nära!
  • Jobba i ett team med högre genomsnittligt BMI än Edward Blom. Detta har nog inte ens jag lyckats med än! Jag måste samla ihop ett handplockat team av fetton.
  • Jobba i ett team med minst 3 icke-män (illustratörer, grafiker, speltestare och korrekturläsare räknas ej)
  • Bli omskriven av kränkt rysk media (Vampire lyckades!)
  • Tvingas skriva en avbön där du försäkrar att du inte är nazist (återigen, V5...)
  • Vara inblandad i en skandal/konflikt som leder till rättsprocesser
  • Ge ut en hyllad nyutgåva av NeoViking.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
på tal om One Punch Man, det ultimata achievementet måste ändå vara det som ONE lyckades med:

  • Skapa en riktigt ful, undermålig produkt som ändå somehow blir superpoppis på nätet. Få sedan en berömd och mycket skicklig tecknare/layoutare/whatever att bli så sjukt förälskad i ditt spel att han, på vad han då tror är hans dödsbädd, bestämmer sig för att hjälpa dig till framgång är vad han vill göra med resten av sitt liv, varpå han erbjuder sig att gratis rita/designa om alltihop och använda sina kontakter för att se till att det blir en succé.
 
Top