Nekromanti AC: Varulvsspelet

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Tempelriddare, bland våra led har vi en lönnmördare! Jag har satt ut vakter runt om i gården. Vi måste döda lönnmördaren.

Så, ja, i respons till Vicotniks noll-fluff varulvsspel (som jag känner mig våldsamt intresserad av) så tänker jag skapa ett kortare ulvspel, där jag vill ha med så många nybörjare som helst, samtidigt som jag kommer försöka hålla ner fluff till ett minimum.

Spelstart: Preliminärt 1 oktober.
Antal spelare: Max 10.


Som sagt så vill jag ha så lite veteraner som möjligt, med så minimalt fluff som möjligt. Assassins Creed känslan ska dock finnas med, så det kommer troligtvis inte bli så likt Vics ulvsspel. Varulvsspelet kommer dessutom bli kort, med ett absolut maximum 8 rundor (iaf som det ser ut nu, om det blir en större ändring på det med fler antal rundor så kommer ni få info om det).

Känns det intressant?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Recca said:
Jag får inte vaaa meeeeeeed!!!!
Alla som anmäler sig kommer att rangordnas, utifrån erfarenhet. Så vi inte får 10 deltagare med noll erfarenhet av varulvsspel på wrnu, så kan du nog komma med.

Ska jag tolka det som en anmälan?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Får du kort om folk så är jag gärna på, men i och med att du helst inte vill ha veteraner med så lär jag nog var sist på listan över reserver.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jag anmäler mig. Har varit med i ett halvt varulvsspel, så jag passar nog målgruppen. :gremsmile:
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jag vet inte om jag är veteran eller inte. Jag är gärna med hur som helst.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Cassius said:
Jag vet inte om jag är veteran eller inte. Jag är gärna med hur som helst.
Som sagt så kommer deltagare bli listade efter vana, med dom mest oerfarna först. Så länge jag inte får 8 spelare som aldrig har spelat varulvsspel så bör du kunna vara med :gremsmile:
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Man kan fortfarande anmäla sig till varulvsspelet om man är intresserad! Jag tänker lägga upp en tråd på evenemangs-forumet ang spelet för att försöka locka folk, men om jag inte får tillräckligt många newbies (inte menat som något elakt) så behövs det fler veteraner. Så, anmäl er om ni känner för det!
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jag har röstat NEJ av tre huvudsakliga anledning:

1. Jag köper Ledare Vimes resenomang om faran med att skicka gruppen, jag tycker att Vimes på ett bra sätt visar upp faran med att skicka ett gäng där vi sitter brunt till ifall det skulle visa sig vara ett misstag.

2. Jag tycker Recca spelar stabilt och hon lyfter upp två av de tillfrågade Ledarna som troliga Infiltratörer.

3. Jag tycker att vi måste formulera en gemensam strategi som vi kan förhålla oss till och välja att agera efter. Där har vi faktiskt möjligheter att rösta. Låt folk sätta upp strategier för hur vi ska vinna och sedan röstar vi på dom. Eftersom jag i nu läget inte ser en hållbar strategi vill jag inte skicka iväg uppdrag innan vi har någon.

Tyvärr kan jag inte presentera en sådan strategi men de behövs göras. Jag ska försöka fila på en, men just nu känner jag mig otillräcklig som spelare. Kanske helt enkelt för dum för spelet. :gremfrown:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Cassius said:
Jag har röstat NEJ av tre huvudsakliga anledning:

1. Jag köper Ledare Vimes resenomang om faran med att skicka gruppen, jag tycker att Vimes på ett bra sätt visar upp faran med att skicka ett gäng där vi sitter brunt till ifall det skulle visa sig vara ett misstag.

2. Jag tycker Recca spelar stabilt och hon lyfter upp två av de tillfrågade Ledarna som troliga Infiltratörer.

3. Jag tycker att vi måste formulera en gemensam strategi som vi kan förhålla oss till och välja att agera efter. Där har vi faktiskt möjligheter att rösta. Låt folk sätta upp strategier för hur vi ska vinna och sedan röstar vi på dom. Eftersom jag i nu läget inte ser en hållbar strategi vill jag inte skicka iväg uppdrag innan vi har någon.

Tyvärr kan jag inte presentera en sådan strategi men de behövs göras. Jag ska försöka fila på en, men just nu känner jag mig otillräcklig som spelare. Kanske helt enkelt för dum för spelet. :gremfrown:
Hehe..

Tror du är i fel tråd Cassie!
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Nej, det här är viktigt i AC! :gremsmile:

Ber om ursäkt Cassius för att jag orsakade förvirring.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Vicotnik said:
Får du kort om folk så är jag gärna på, men i och med att du helst inte vill ha veteraner med så lär jag nog var sist på listan över reserver.
!Paxen räkna inte med mig som reserv. Jag känner att jag inte orkar engagera mig i något nytt spel just nu då jag saknar ork och energi som det är just nu.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Okej. Jag kommer uppdatera om spelstarten ändras, så säg till i såna fall om du ändrar dig då.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
F.ö. kommer jag inte vara med i spelet av dessa orsaker:
1. Jag har inte tid (egentligen)
2. Jag är ganska mätt på varulvsspel för tillfället
3. Jag tillhör inte ens avlägset din tilltänkta målgrupp

Däremot hoppas jag att det blir spel av (fast det ser ju mörkt ut). Det vore kul att observa ett varulvsspel och det vore kul om det kom in lite nytt folk i spelgruppen. Dessutom ska tilläggas att !Paxen är en duktig spelkonstruktör, båda hans spel (Stargate och Familjen) har varit lyckade, jämna historier.

Anmäl er!
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Björn den gode said:
Jag är på. Har väl kanske spelat något litet spel förut men... Lite fluff är ju dessutom min favorit.
Tyvärr är det för lite folk som har anmält sig. Jag har en färdig plan över spelet, men inte tillräckligt många spelare, så det får vara, för den här gången.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
!Paxen said:
Björn den gode said:
Jag är på. Har väl kanske spelat något litet spel förut men... Lite fluff är ju dessutom min favorit.
Tyvärr är det för lite folk som har anmält sig. Jag har en färdig plan över spelet, men inte tillräckligt många spelare, så det får vara, för den här gången.
Alltså, behöver du en dekadent ulvlirare så är det bara att hojta. Jag ställer upp om det kniper!
 
Top