Vill ha hjälp med absoluta karaktärsdrag som skulle funka i klassiskt fantasy-lir. Tanken är att varje rollfigur har ett par tre av dessa. Karaktärsdragen är absoluta och därför inte möjliga att kompromissa med. Om två karaktärsdrag hamnar på kollisionskurs får man ändra på omständigheterna förr än man får göra avkall på ett absolut karaktärsdrag.
Jag hittar på tre stycken så får vi se sen om ni fattar galoppen:
* Missförstår alltid ledtrådar.
* Öppnar alltid stängda dörrar.
* Delar alltid skatten lika.
Överkurs: Fundera över karaktärsdrag spridda i gruppen som skapar ett fruitful void.
Jag hittar på tre stycken så får vi se sen om ni fattar galoppen:
* Missförstår alltid ledtrådar.
* Öppnar alltid stängda dörrar.
* Delar alltid skatten lika.
Överkurs: Fundera över karaktärsdrag spridda i gruppen som skapar ett fruitful void.

Finns inget värre än att behöva försöka samarbeta med nån som inte kan skilja på prestigespel och jobb.
Systemet i fråga ovan är faktiskt "mitt". Som jag sade ovan var det där mitt spontana förslag till honom när han funderade över ett spel om samarbete.