Abilities / hjälteförmågor till UVG

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
När man levlar upp i UVG så får man ju Abilities. Lite löst kan man väl säga att de är hjälteförmågor. Exempelhjälten har förmågorna Cleanser, Secure in Her Flesh, och nån till - men de förklaras inte alls.

Ni som spelat UVG, vad har ni haft för förmågor till era RP?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,548
Location
Fallen Umber
När vi började vår kampanj hade jag fått uppfattningen att man fick förmågorna diegetiskt, på samma sätt som spells, eller mutationer, alltså att något visst händer i spelet så man får en förmåga (installerar vome-ögon som gör att man kan se ultraviolett och infrarött, typ). Men sen insåg jag att de tillfällena var väldigt få, och det var tänkt att man skulle få förmågor i en betydligt högre takt. Därför beslutade jag mig för att vi skulle använda förmågorna från Uranium Butterflies, alltså den utökade Seacat-versionen som Luka Rejec har postat arbetsversioner av på hans Patreon. Där finns/fanns 100 förmågor och 100 skills. Funkade rätt bra.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
När vi började vår kampanj hade jag fått uppfattningen att man fick förmågorna diegetiskt, på samma sätt som spells, eller mutationer, alltså att något visst händer i spelet så man får en förmåga (installerar vome-ögon som gör att man kan se ultraviolett och infrarött, typ). Men sen insåg jag att de tillfällena var väldigt få, och det var tänkt att man skulle få förmågor i en betydligt högre takt. Därför beslutade jag mig för att vi skulle använda förmågorna från Uranium Butterflies, alltså den utökade Seacat-versionen som Luka Rejec har postat arbetsversioner av på hans Patreon. Där finns/fanns 100 förmågor och 100 skills. Funkade rätt bra.
Najs! Länk / kopia? Jag hittade hit
men sen hittade jag inte förmågorna..
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,548
Location
Fallen Umber
Då kan jag bara rekommendera att man blir medlem i en månad (kostar 3 usd, tror jag), laddar ner lite dokument och sen avbryter medlemskapet om man inte är intresserad av mer.
 
Top