Nekromanti Abbotten

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Han styrde över sin lilla sekt av asketiska munkar. Ostörd i ett kloster högt uppe på ett oländigt berg.En demon dök upp och förvred huvudet på alla. Erbjöd genvägar till frälsning.
När de hade hamnat ungefär så långt ifrån den sanna läran som möjligt var så visade demonen dem deras felsteg.

Abbotten sitter nu uppe i tornet, fet, lat och bitter. Han dyrkade Zhu, den stora örnen, ren och praktfull. I sitt olevandeskap har har kanske fått förmågor som speglar delas örnen, dels hans snedsteg från den annan läran.

VAD KAN ABBBOTTEN GÖRA MED RP?

Alltså, vad kan hen ha för balla förmågor i ett OSR-spel?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Ape of Wrath;n322541 said:
VAD KAN ABBBOTTEN GÖRA MED RP?
Abboten vill kanske göra RP:na till ett offer åt Zhu för att återfå örnens gunst. Men då måste hen så klart först göra RP till ett värdigt offer, genom att få dem att utföra hjältedåd i Zhus namn. Offret kommer att ske på hedersfesten till RPs (och Zhus) ära när de är hjältar. Kanske kommer RP vid det laget ha insett Zhus storhet, och känna att detta är det rätta att göra?

Eller så vill abbotten använda RP för att hämnas på demonen?

Eller så finns det kanske ett artefakt som, om RP hämtar det åt abbotten, kan användas för att vrida tillbaka tiden och ställa allt till rätta?
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,567
Abboten kan sända rollpersonernas medvetanden till det förflutna och till möjliga framtider, den ena mer förvriden än den andra. Kanske vill han visa dem något sedelärande (jämför Dickens En julsaga) eller så är det hela någon slags utmaning. Kanske kan rollpersonerna samla ihop ledtrådar som leder dem ner i klostrets djupaste katakomber och låter dem öppna den förbannade järnporten som skiljer denna värld från de lägre demonernas svavelstinkande labyrinter.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
luddwig;n322562 said:
Abboten kan sända rollpersonernas medvetanden till det förflutna och till möjliga framtider, den ena mer förvriden än den andra. Kanske vill han visa dem något sedelärande (jämför Dickens En julsaga) eller så är det hela någon slags utmaning. Kanske kan rollpersonerna samla ihop ledtrådar som leder dem ner i klostrets djupaste katakomber och låter dem öppna den förbannade järnporten som skiljer denna värld från de lägre demonernas svavelstinkande labyrinter.
Det här är bra grejer men hamnar lite utanför scopet för det jag skriver, CWW. Jag borde varit tydlig med detta i TS, ber om ursäkt. När jag själv SLar det är detta dock ett hett alternativ!
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,567
Ape of Wrath;n322578 said:
Det här är bra grejer men hamnar lite utanför scopet för det jag skriver, CWW. Jag borde varit tydlig med detta i TS, ber om ursäkt. När jag själv SLar det är detta dock ett hett alternativ!
Det är också typiskt mig att få idéer som är stora och jobbiga att omvandla till faktiskt spelbar form. :p
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,567
Ape of Wrath;n322597 said:
...en annan form för alla dessa bra idéer?
Mitt spelgäng brukar skämta om att vi borde göra amatörfilm likt The Gamers så jag får väl skriva ett filmmanus.
 
Top