Nekromanti a world or an adventure, what should it be?

nemo_the_undead

Veteran
Joined
30 Mar 2002
Messages
7
vad rekommenderar ni att man som färsk gm, efter alla tre regelböker(players handbook, monster´s manual, dungeon master´s guide), ska köpa, att veta lite om fr eller gh eller någon annan värld är ju trevligt, så man vet lite hur man kan lägga upp sina äventyr, men å andra sidan an det vara bra att ha ett par äventyr eller? har ca 500, vad ska jag lägga dom på?
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Köp forgotten realms campaign setting(FRCS). Då får du hundra kronor kvar, och det kan du spendera på ett äventyr som Sunless Citadel( som lär kosta kring hundra kronor eller kanske lite mer, men då får du offra hamburgaren det kostar i prisskillnad......)

FRCS är helt klart en av de bästa moduler som har gjorts till Dungeons & Dragons. När du väl har skaffat den så kan du bygga vidare med en massa olika moduler om du känner för det, men det är en senare historia. Sen är det ju inte helt fel att Forgotten Realms är en så bra värld att spela i heller..........


MVH Caen
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
FRCS är som sagt ett bra köp.
Själv skulle jag inte överleva utan Manual of the planes dock...

jag rekommenderar att ni börjar spela... sätt ihop ett lvl1-party och börja spela i en liten by, ni behöver inte bry er om världen ännu, kom vbara igång med att spela så kan ni slänga in byn i en stor värld senare. sen läser du all info du kan hitta på forumet om det olika kampanjvärldarna så kan du avgöra ihop med din spelgrupp vilken som verkar mest intressant...

chrull
 
Top