Nekromanti "A Song of Ice and Fire" görs av HBO

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Tja...jo...det känns som att HBO är rätt snubbar för jobbet - de rular redan som det är, och om mina intryck av 'Song of Ice and Fire' är korrekta är HBO nog de enda som kan göra serien rättvisa. Kvalitativ fantasy i tv-serieformat vore dessutom en fantastisk utveckling för genren. Så jag är väl en smula entusiastisk; trots att jag inte ens läst böckerna.

- Ymir, borde dock göra det
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
"Ymir, borde dock göra det"

Att döma av dina poster på Eonforumet -- ja, det borde du. Trettonåringar som säljs som fruar till pseudo-mongoliska krigsherrar låter som om det är right up your alley. :gremgrin:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Hoppsan. Det här kommer bli toksågat av nördarna :gremlaugh:
Ett, bokserien är inte avslutad på långa vägar. En bok ska bli en säsong, skriver de. Finfint, då är de ikapp hans produktion i och med säsong fem (för han lär ju inte börja skriva snabbare precis). Sen innehåller hans bäcker så mycket folk att de måste kapa i rollistan och då kommer... uhm... vad kan man kalla George RR Martins fanboys? Tolkientalibaner känns ju fel, och Martinmartyrer känners lite knasigt? Nåväl, de kommer ju löpa amok, «Varför tog de bort Ser Snoddbäver Mungo av Träskevatten för? Utan honom förstörs heeeela serien!» osv osv.

Nåväl, om vi bortser från den sågning serien kommer få så ser jag fram emot den. HBO har visat att de kan göra kvalitativa tvserier, såsom Rome, Sopranos, The Wire (observera att jag inte sett The Wire, men hört mycket bra om den), Oz och Deadwood. Bland annat. Hoppfull, men redo på fanboy-fradgan som kommer flyga.


Storuggla, angela lansbury
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
HBO har visat att de kan göra kvalitativa tvserier, såsom Rome, Sopranos, The Wire (observera att jag inte sett The Wire, men hört mycket bra om den), Oz och Deadwood. Bland annat.
Glöm inte Carnivale, den var också HBO.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Glöm inte Carnivale, den var också HBO.
Synd bara att den avslutades i förtid... Carnivale var nog det bästa jag sett på mycket, mycket länge.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
krank said:
[…] Carnivale var nog det bästa jag sett på mycket, mycket länge.
Nejdå, du är bara lurad av HBO att tro att det var det bästa du sett på mycket, mycket länge. :gremgrin:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Om det finns någon med möjlighet att genomföra detta massiva projekt på ett bra sätt så är det HBO. Men att låta varje bok utgöra en säsong tycker jag verkar ambitiöst även om inget ännu har sagts om hur långa eller många avsnitten kommer att vara.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
HBO gör en TV-serie av "A Song of Ice and Fire". Om det här blir bra kommer det vara underbart.
Fan, jag blir kåt bara av att tänka på det. Schysst att Martin själv är med som Executive Producer, och att han själv ska skriva ett avsnitt.

/Balderk, Big fan of "Ice" :gremsmile:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Schysst att Martin själv är med som Executive Producer, och att han själv ska skriva ett avsnitt."

Det är bra ja, för då kanske han lugnar ner lite och slutar SKRIVA SÅ JÄVLA FÖRBANNAT SNABBT!
Mellan bok tre och fyra tog det fem år, så det är ju tur att man läser snabbt... morr.


Storuggla, :zeppelinare:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Det är bra ja, för då kanske han lugnar ner lite och slutar SKRIVA SÅ JÄVLA FÖRBANNAT SNABBT!
Mellan bok tre och fyra tog det fem år, så det är ju tur att man läser snabbt... morr.
Haha, okej, om du ser det på DET viset så är det vl kanske mindre bra, man han verkar vara en hejare på att skaffa sig sidoprojekt hur som helst, så då kan han ju i alla fall sätta sitt kvalitetsmärke på tv-serien istället för att göra nått annat skit.

Hmmm, när kommer A Dance of Dragons egentligen, nu när vi är inne på ämnet?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Hmmm, när kommer A Dance of Dragons egentligen, nu när vi är inne på ämnet?"

As of December 5th, 2006, Martin states that the book will not be completed by the end of 2006, as previously announced, and Martin will no longer announce dates when he hopes to deliver the book to his publishers.
Betänk dock att han skrivit klart bokfan, sedan delat upp den i Feast of Crows och Dance of Dragons. Och likförbannat har han inte skrivit klart den. Han är ett as.


Storuggla, evilminded bigot
 

Yllle

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
210
Location
Någonstans i västerbotten
HBO har ju en massa kvalitetsproduktioner i ryggsäcken, vilket är lungnande. Frågan är bara om det finns nog med pengar för att göra allting pampigt nog. Sen hoppas jag att de vågar behålla så många karaktärer som möjligt och inte fegar ur genom att skära bort en massa för att det inte ska bli krångligt.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Betänk dock att han skrivit klart bokfan, sedan delat upp den i Feast of Crows och Dance of Dragons. Och likförbannat har han inte skrivit klart den. Han är ett as.
Hehe. Ja, det är fan irriterande att mannen ska vara så seg. Han började ju ändra hur mycket som helst i A Dance of Dragons efter att han hade släppt A Feast for Crows. Bara den inte blir så lång nu att den måste delas upp den också...

/Balderk
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Port Kad, The Rim
Den här diskussionen har fått mig att börja läsa bokserien, som hade varit okänd för mig. Halvvägs genom Game of Thrones konstaterar jag att det är nog bara HBO som skulle våga producera den i TV-format. Otäcka människor som gör elaka/sjuka saker. Kan bli bra i dumburken, men behöver nog lite högre tempo för att funka visuellt.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Den här diskussionen har fått mig att börja läsa bokserien, som hade varit okänd för mig."

Vad kul! :gremsmile:

"Halvvägs genom Game of Thrones konstaterar jag att det är nog bara HBO som skulle våga producera den i TV-format. Otäcka människor som gör elaka/sjuka saker."

Tja, en CBS-produktion skulle onekerligen vara ganska tam...


Storuggla, brutalt väckt av posten
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Hmm, jag har hört talas om den här serien och om det kommer en HBO-produktion, så blir det förmodligen bra.
Man kanske borde ta och läsa serien, tackar för tipset på förhand.
 
Top