Nekromanti A most holy quest

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Joined
22 Oct 2003
Messages
526
Location
Helvetet
Vi kan väl också benämna det med det inte helt smickrande epitetet "monomani". :gremlaugh: Jag har nämligen föresatt mig, aningen försent inser jag givetvis, att skaffa mig samtliga Coc-chaosium / Paganpublishing produkter, företrädesvis då alla äldre kampanjer / moduler / scenarion. Och jag menar givetvis inte nedladdade pdf-filer (har redan 1500 sidor sådant skräp, utskrivet) utan den riktiga varan. VAR hittar jag sådant?!

Följande sidor har redan betats av / beställts ifrån:

Legend hobbyspel
Gamers vault
Collectors point
Hobbygames
Aldine webshop
Samt givetvis Chaosium självt..

Tradition har intet. Sf-bokhandeln har nästan intet.

Så nya förslag mottages TACKSAMT..*S* Och snälla, för alla gudars och gudinnors skull, säg inte "e-bay".

gamla godingar som "Horror on the orientexpress", "Mansions of madness", "The stars are right!" och "Walker in the wastes" har jag tex inte ens sett röken av. Någonstans.. :gremmad:

Om någon vet var, så.. Do tell!
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Reprint Shadows of Yog-Sothoth

Är inte Shadows of Yog-Sothoth på väg att tryckas igen i vår?
Tyckte jag läste det på Chaosiums hemsida...

-A
 

Warduke

Warrior
Joined
14 Jun 2000
Messages
297
Location
Enköping
Om du motsätter dig ebay (varför man nu ska göra det, där har iaf jag hittat allt det mer svårtillgängliga jag har i mina hyllor) men vågar beställa direkt från Chaosium, kan du då tänka dig att beställa från andra utländska affärer?

Genom www.amazon.co.uk kommer man åt en stor mängd mindre affärer.
http://www.powells.com/usedbooks/RolePlayingGames.1.html
http://www.nobleknight.com/ViewManuf.asp?CategoryID=12#C

Du kan säkert hitta fler genom googling. Amazon (och ebay) har jag bra erfarenheter ifrån och har beställt och bjudit på flera saker. De andra två länkarna är bara två som kom upp på ett google-sök.

Lycka till i ditt sökande, själv är jag tokig nog att försöka få tag på allt som TSR producerat i rollspelsväg.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Reprint Shadows of Yog-Sothoth

Och har rykten inte också talat om Horror on the Orient Express i nytryck?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
Har hört det också...

... i samband med att jag införskaffade originalet av the Orient Express från Legend Hobbyspel. Jag övervägde att vänta på det och se, men bestämde mig för att jag hellre ville ha originalet istället.
 

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Joined
22 Oct 2003
Messages
526
Location
Helvetet
Re: Reprint Shadows of Yog-Sothoth

Det är möjligt, men den har jag både i original samt i "Cthulhu classics", så det känns ju lite onödigt..*S* But thanks anyway! :gremlaugh:
 

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Joined
22 Oct 2003
Messages
526
Location
Helvetet
Re: Reprint Shadows of Yog-Sothoth

...Det hoppas jag VERKLIGEN! Den skulle inte få stå länge på hyllan / nätbutikens hemsida.. *S*
 

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Joined
22 Oct 2003
Messages
526
Location
Helvetet
Om du motsätter dig ebay (varför man nu ska göra det, där har iaf jag hittat allt det mer svårtillgängliga jag har i mina hyllor) men vågar beställa direkt från Chaosium, kan du då tänka dig att beställa från andra utländska affärer?
E-bay.. Har hört dåliga rykten om det, samt att det verkar otroligt jobbigt; btw, det har snart gått en månad sedan min Chaosiumbeställning, och inte ett endaste livstecken från dem ännu. Air-mail var det visst.. *suck* Men givetvis ska jag kolla upp Amazon, thank you very much! :gremsmirk:

Lycka till i ditt sökande, själv är jag tokig nog att försöka få tag på allt som TSR producerat i rollspelsväg.
Thanks!
Ja du, då har du det väl minst lika jobbigt som jag kan jag tänka mig, beroende på hur mycket du redan har förstås. *S* Möjligen att TSR's produkter är lite mer vittspridda, men det är ju sannerligen inte så lite... Lycka till du också!
 

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Joined
22 Oct 2003
Messages
526
Location
Helvetet
Checked and cleared!

Jag kan konstatera att Powells var skräp! (för min del givetvis)

Men Nobleknight däremot..*Drägel* Tack! Hamnade direkt på favoritlistan kan jag säga.. De hade en hel del faktiskt. Det här blir dyrt..
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Re: Checked and cleared!

Nobleknight har dessutom rätt bra service. <-- Ett uttalande baserat på en enda mätning, som var en kompis som beställde ett spel, det låg i lådan tre dagar senare. :)
 

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Joined
22 Oct 2003
Messages
526
Location
Helvetet
Re: Checked and cleared!

TRE dagar?! Så snabbt går det ju inte ens inrikes, men det låter ju bra.. *S*
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Re: And a Most Honorable One at That

Om du redan betat av listan du angett är jag rädd att du nog är tvungen att rista in ett elder sign i pannan och titta in på e-bay. :gremfrown:

Visserligen kan du kanske kolla in tradera.com innan du ger dig på e-bay om du nu vill undvika dem, men de brukar inte ha så väldans mycket rollspelspryttlar.

/Anders
 

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Joined
22 Oct 2003
Messages
526
Location
Helvetet
Re: And a Most Honorable One at That

Tradera.com, huh.. Thanks.

Ska kolla upp det också givetvis; som du kanske såg fick jag faktiskt åtminstone en väldigt bra länk, vilken jag kvickt som ögat genast såg till att beställa alldeles för mycket från redan dagen efter.. *S*

Sannerligen, visst är det ett högst ärevördigt uppdrag jag ålagt mig, should have started a loooong time ago... :gremgrin:

Kan dock skryta med att jag lyckats samla ihop inte mindre en ett jämnt tjogtal companions / moduler på ungefär en månad. (snart ca 30) Varav en del ganska sällsynta. :gremlaugh:
 

akenol

Veteran
Joined
6 Sep 2001
Messages
55
Location
Östermalm, Stockholm
Nytryck av Orient Express

Jo, när jag mailade Chosium för något år sedan sa de att de planerade ett nytryck av Horror on the Orient Express.

Jag har fått tag på en hel del äventyr och dyl. via rpg.net diskussionsforum, kolla det.

 

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Joined
22 Oct 2003
Messages
526
Location
Helvetet
Re: Nytryck av Orient Express

Ok, då får man väl tro det.. De tjänar nog inte på att ljuga. *S* Ska kolla upp diskussionsforumet också, thanks!
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,688
Location
Värnhem, Malmö
Amazon är bra, åtminstone så vitt jag erfarit. Jag beställde en out-of-print-produkt till Stormbringer och fick den mindre än en vecka senare, till ett lägre pris (inklusive frakt) än om jag köpt den i en svensk rollspelsbutik där jag nyligen såg den. :gremsmile:
 

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Joined
22 Oct 2003
Messages
526
Location
Helvetet
I believe i might just agree

..Fast vi får väl se när jag beställt därifrån. *S*

Givetvis har jag varit där inne och tittat också vid det här laget, det är väl dock en av de få ställen jag inte har beställt ifrån just nu. Just nu är jag vidrigt pank tyvärr, annars fanns det väl minst ett par saker jag ville ha därifrån också.

Bara att hoppas att de finns kvar tills jag får pengar igen. *Minns den gamla goda tiden, när det enda man behövde göra var att gå till några närbelägna butiker*

Alas, should have started this lil' quest ten years ago. :gremsmirk:
 
Top