Nekromanti A long time ago in forum far away...

Nemesis IV

Veteran
Joined
27 Jan 2003
Messages
133
Location
Falköping
... Nä ok, det var faktiskt i det här forumet, men ändå. För länge sedan var det någon som skrev om en väldigt kul scenario-idé till Kult. Jag ska beskriva den så gott det går:

Rollpersonerna här varit med i en grupp som tagit gisslan i ett kontorskomplex. Situationen urartar rejält och rollpersonerna flyr i en bil, jagade av poliser. Jakten slutar med att bilen kör ut för en klippa ner i vattnet. När bilen sjunker har rollpersonernas mentala balams blivit så låg att de förvandlas, sliter sig ut ur bilen, tar sig i land, och kollapsar. Här börjar själva scenariot. Rollpersonerna vaknar upp på mentalsjuk, utan minne av vad som hänt. De får sedan spela igenom diverse flashbacks och liknande...

Ja, något i den stilen. Någon som möjligtvis kan ge mig en länk till inlägget (har ingen aning om hur man ska söka för att få fram det...)? Och har någon provat att spela det?
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,524
Location
En mälarö
Grundidén

Det hela låter väldigt likt CoC-scenariot "In Media Res" som publicerades i ett nummer av "The Unspeakable Oath" för ett par år sedan. Nån som kört det förresten? Jag har använt det en gång och det blev hur bra som helst.

/Anders
 
Top