Nekromanti A kiss to build a dream om...

Rynnalawden

Veteran
Joined
30 Dec 2000
Messages
10
Location
Ett slott i skogen
Sjunger Louis Armstrong i introt till Fallout2(PC), är det nån som har spelat det och vet något rollspel som liknar det, kan tänka mig nåt i stil med Mutant, men det var inte någon hit i mitt tycke så det har inte blivit mycket cyberpunk för min del...

"In denying the history you rape the future"
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Sjunger Louis Armstrong i introt till Fallout2(PC), är det nån som har spelat det och vet något rollspel som liknar det, kan tänka mig nåt i stil med Mutant, men det var inte någon hit i mitt tycke så det har inte blivit mycket cyberpunk för min del..."

Fallout 2 är väl mer Efter Katastrofen än Cyberpunk?

I varje fall så finns det ju alltid Fallout som tärningsrollspel att tillgå på
<A HREF="http://www.iamapsycho.com/fallout/index.htm" target="_new">http://www.iamapsycho.com/fallout/index.htm</A>

--
Björn


"Against stupidity, the gods themselves contend in vain."
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Nån som vet vart man kan hitta den låten, och kanske Maybe, alltså låten från ettan (vet inte om den heter så)

Så det så!
 

Geezer

Veteran
Joined
3 Dec 2000
Messages
24
Location
Vänersborg
Deadearth är ganska likt. Finns en bantad version att ladda ner eller så får man beställa från USA

/Geezer/



The world is full of kings and queens who blind your eyes and steel your dreams its heaven and hell
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
DeadEarth? Bwahahahaha! "Hmm, jag känner mig plötsligt mycket mer huslig av mig... måste ha varit det radioaktiva vattnet jag drack."

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Napster...
Nån FTP nånstans..
Hos mig...

har du uppkoppling för det kan jag tänka mig att slösa några minuter för att skicka dem..

Men annrs så är det abra söka: Louis Armstrong - A Kiss to build a dream on och The Inkspots - Maybe

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Wo finde ich es dann? [nt]

Ja.. var tankar jag det?

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Vet inte vilket Mutant du syftar till men det första med lila regelböcker är definitivt inte cyberpunk utan utspelar sig i ett efter katastrofen Skandinavium där den teknologiska nivån är på ungefär samma nivå som i Fallout-spelen. Denna version av Mutant skall dock enl. vad jag läst i olika inlägg vara starkt inspirerat av Gammaworld som rekomenderades i ett annat inlägg. Så kan du lägga vantarna på denna version tycker jag att du skall göra det och ge Mutant en ny chans.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Gamma och annat grejs...[½OT]

Är det med muterade humanoida djur i Gamma world? .. I så fall så ska jag nog tänka över mitt beslut om att köpa det..

Är det bara jag som tycker att de löjliga djuren förstör lite...

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Wo finde ich es dann? [nt]

Det finns en demoversion på www.deadearth.com eller nåt sånt. Jag rekommenderar dig *inte* att slösa tid på det, dock.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
warum?

Varför då? .. vad är felet med det?

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Muterade djur i Gamma World

Både ja och nej faktiskt. Dom muterade djuren a'la gamla Mutant är totalt utrensade i senaste utgåvan av Gamma World (GW5). Däremot finns det Dabbers (muterade tvättbjörnar, typ) och Badders (muterade grävlingar). Bortsett från dom så är det ganska klent med muterade djur. De raser som finns tillgängliga att spela är Människa, Android, Mutant, Dabber, Sasquatch (ni vet, Yeti, Bigfoot och co) och Sleeth (en form av humanoida reptiler).

På det hela taget så är Gamma World ungefär som gamla Mutant om man rensar ut de muterade djuren och lägger till en mycket mörkare stämning. Dessutom utspelar sig Mutant mycket längre efter katastrofen än vad GW gör.

Sammanfattningsvis kan jag bara säga att alla bör skaffa sig ett ex av GW...och allt annat som det står Alternity på också för den delen ;-) Hela Alternity-serien är i min mening helt jävla underbar!!

/Tobbelobbe - Alternity-frälst
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Muterade djur i Gamma World

Hmm är det några problem att ta bort de muterade äkklen från reglerna?... Jag menar... försvinner halva boken då eller är det bara att hoppa över dem...

Om inte annat får jag väl helt enkelt verbota mina spelare att ens titta på några tvättbjörnar...

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: warum?

Skumt system, och fåniga mutationer, som att man helt plötsligt blir bättre på medicin för att man utsätts för radioaktivitet.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Kill 'em all, God will know his own!

Det är inga som helst problem att med ett enkelt handgrepp hiva de små pälsbollarna i soptunnan. Beskrivningen av dom utgör en ytterst liten del av boken, och världen kommer garanterat inte att bli lidande av att de hastigt och lustigt går upp i rök.

Men vad du än gör - köp Gamma World!! Alla måste ha Alternity-prylar...alla...precis ALLA!!! *släpas bort av de trevliga herrarna i de vita rockarna*

/Tobbelobbe - fradgande Alternity-pundare :)
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Give me a kiss to build a dream on, and my imagination will thrive upon that kiss
sweetheart, I ask no more than this, a kiss to build a drem on

Give me one thing before you leave me and my imagination will feed my hungry heart
give me one thing before we part, a kiss to build a dream on

when i'm alone with my fancies, i'll be with you
weaving romances, making belive they're thrue

Give me your lips for just a moment, and my imagination will make that moment live
give me what you alone can give, a kiss to build a dream on.

Den är så bra!!!

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: warum?

hmmm.. okej...

tråkigt.. jag vill ju ha ett Waste spel som inte har en massa löjliga muterade djur...

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Kill 'em all, God will know his own!

fick precis en äventyrsidé... Mina mänksliga karaktärer ska få utrota muterade sköldpaddor :o)

nåja.. jag åker nog inte till stan och tittar lite närmare på det idag...

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--
 
Top