Nekromanti A Con of You (And Me And Everyone We Know)

JonasM

Veteran
Joined
19 Jan 2002
Messages
154
Location
Stockholm
Vi välkomnar er till årets upplaga av minikonventet A Con of You (And Me And Everyone We Know) – en chans att spela en mängd spännande rollspel tillsammans med ett gäng trevliga människor, allt i bloggen A Game of Yous anda. Schemat är löst och utrymmet för umgänge och spontant spelande är stort. Konventet hålls helgen fredag 2 till söndag 4 oktober, 2009 i Hägersten i Stockholm.

Observera att antalet platser på är begränsat. Sista dag för anmälan är söndag 27 september.

För anmälan och eventuella frågor kontakta oss på con@agameofyou.se.

Väl mött i höst!

Jonas Möckelström
Anders Sveen
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,752
Location
Göteborg
Ooh, det låter spännande! Det är alltså indievänligt? Spontant spelande låter helt i min smak. Jag skall genast anmäla mig!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Låter ju som ett myskontent det här juh!
Hade gärna kommit upp dit, men tiden räcker inte till... =/
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,024
Location
Ereb Altor
Någon som vill samåka? Jag åker från Varberg isf. Skicka PM eller svara här.
 

JonasM

Veteran
Joined
19 Jan 2002
Messages
154
Location
Stockholm
Ja, väldigt indievänligt skulle jag vilja säga.

(Men om någon plockar fram D&D lär vi inte kasta ut denne.)
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Men för faen! Håll nästa konvent i Jokkmokk eller någe, dit man faktiskt kan ta sig!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
Vi ordnar Indierummet Nordnordöst på SävCon i höst. Är du umebo som din profil gör gällande kan du dyka upp där.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Allhelgonahelgen, sista helgen i oktober om jag inte minns helt fel.

(eller »Samtidigt som BSK och SSK« om man så vill)
 

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
601
A Con of You är ett trevligt litet lägenhetskonvent som två gånger tidigare har sett bra folk träffats för att spela vad de är som mest sugna på för tillfället. Tidigare år har vi varit hemma hos mig. Upplägget har varit att vi har startat helgen med gemensam middag fredag kväll, och sedan delat upp oss och spelat något. Frukost och ett par tre spelpass har följt under lördagen. Söndag har det mest varit skönt häng och snack. Spel vi har spelat har varit: One Can Have Her, Dust Devils, Mechaton, My Life With Master, Dogs in the Vineyard, The Mountain Witch, Grey Ranks och Shock: Social Science Fiction.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,987
Location
Umeå
Måns said:
Arvidos said:
Ja för fan! Jäsingen, A Con of You är obligatoriskt!
Jag hade börjat ge upp! :gremsmile: Ok, hör av mig via mail eller nått annat framöver.
Kör ni fel och råkar ligga kvar på E4:an upp till Umeå så hör av er så kanske jag tar och åker med på vägen ner... :gremsmile:
 

JonasM

Veteran
Joined
19 Jan 2002
Messages
154
Location
Stockholm
Hej!

Bara en liten påminnelse om att sista dag för anmälan är nu på söndag 27/9.

Vi har förberett några godbitar så som In A Wicked Age, ett BSG-scenario med The Pool som regelmotor, Misspent Youth och speltest av vårt "hemliga" projekt med anknytning till Trakorien.

Vänliga hälsningar
Jonas & Anders
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Hur gick det egentligen med det här konventet? Hade ni kul, och vilka dök upp?

Om jag hade haft möjlighet, så hade jag gärna deltagit. :gremsmile:
 

JonasM

Veteran
Joined
19 Jan 2002
Messages
154
Location
Stockholm
Hej Bearnie,

Tack för frågan.

Tyvärr blev den här historien något av ett antiklimax. Vi drabbades tråkigt nog av ett stort antal sena avhopp – till slut var det bara en person föranmäld – och valde att ställa in konventet.

Inte mycket att göra åt, det "riktiga livet" har trots allt förtur, men vi tappade sugen och kommer nog inte att arrangera fler sådana här sammankomster. (Fast man ska väl aldrig säga aldrig förstås ...)

Vänliga hälsningar
Jonas
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,987
Location
Umeå
JonasM said:
Tyvärr blev den här historien något av ett antiklimax. Vi drabbades tråkigt nog av ett stort antal sena avhopp – till slut var det bara en person föranmäld – och valde att ställa in konventet.
Attans vad tråkigt! Riktiga livet har som du säger förtur, synd bara att det verkade vara synkroniserat att ställa till trubbel för alla just samma helg. Men där fick jag svaret varför det varit så tyst, jag som gått runt och väntat på fullmatade spelrapporter och annat fint.

Trist oavsett.
 
Top