Nekromanti 85 nya effekter!

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Det kanske finns någon på forumet som minns att jag en gång bad om förslag på effekter om det var någon som hade någon bra (är väl mer än ett halvår sedan). Antingen var det ingen som hade några, eller var det helt enkelt ingen som orkade slita ur tummen och kontakta mig. :gremgrin:

Nu är det så att jag tog saken i egna händer och äntligen har jag färdigställt mina egna effekter. Målet var hundra stycken, men när jag och Plutonium sågat och sållat lite bland dem, så fanns det bara 81 stycken kvar... :gremsmirk: Som tur är kunde Plutonium bistå med några av sina egna så att det blev åtminstone 85 stycken (Tack Pluto för all hjälp!).

Så här är vi nu. Håll till godo. Hoppas att någon kan ha nytta av dem och att de skänker en smula glädje åt er magiker där ute. Och har ni några synpunkter så tveka inte att slå mig en pling.

---> Effektsamling <---
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Underbart!

Underbart, Åke, underbart. Välskrivet, balanserat, helt i linje med Eons övriga magisystem, och framförallt välbehövligt. Låt oss nu tillsammans lobba för att Neogames tar med det här i en eventuell framtida magimodul, annars går skam på torra land.

- Ymir, hyllar
 

zokie

Veteran
Joined
29 Jun 2003
Messages
156
GJ

väldigt bra jobbat, kanske organskada är lite väl bra? iofs är det bara en mindre mäktig förstena, fast förstena måste man förlänga..
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
En massa komplimanger, ser jag, och kan inte annat än att hålla med! Kan dock inte låta bli att påpeka att jag tycker att effekten 'Tomhet' borde ändras... :gremwink:
Jag anser att det räcker med att man lyckas kasta en besvärjelse för att helt och hållet dölja 'det alviska ögat' - inte att man eventuellt lyckas dölja det efter att framgångsrikt ha använt sig av besvärjelsen.

Min egen variant ser ut enligt följande:

TOMHET
Psykotropi 1
Räckvidd: personlig
Varaktighet: temporär (effekten kan inte göras permanent)
Effekten används för att underkuva den typiska alviska blicken, vilket gör att andra inte märker av ’det alviska ögat’. Observera att effekten är dubbelriktad, så användaren kan inte heller känna om någon iakttar denne.

En idé är ju sedan att lägga till effekten 'Provisorisera' när man skapar en besvärjesle.

Hur som helst, jättebra jobbat! :gremsmile:
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Äru tokig männska?

Att du/ni orkar :gremtongue:

Det är mycket bra, ni/du får även ett plus för att de står i "Aspekt-ordning" och inte i bokstavsordning. Mycket bra.

Du borde göra som så att längst upp på sidan kan du göra en lista med de olika aspekterna så kan man klicka på den man vill läsa om fler effekter till. Om du vet hur jag menar och hur man gör d.v.s... annars är det bara att skrika till så talar jag om det :gremsmile:
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Re: Äru tokig männska?

Du menar en länk som hänvisar ner på sidan? Ska jag väl kunna fixa. :gremsmirk:

*luskar ut hur man gör*

*fixat*
 

Xzarjo

Warrior
Joined
24 Sep 2002
Messages
204
Location
Göteborg
Måste gratulera!!! Dessa kommer onekligen att bli användbara. Du borde få pris, kanske några till av de små flaskor du tyckte så mycket om :gremwink:. Vad sägs om att alla skramlar till några liter av skånes akvavitt till Åke? :gremlaugh:
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Äru tokig männska?

"Du menar en länk som hänvisar ner på sidan?"

Precis!

"Ska jag väl kunna fixa."

Bra!

"*fixat*"

Snyggt!
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Re: Veckans ros till Åke!!

Mycket bra!! Mer sånt! Och tack till Plutonium! Men borde inte effekten "befrukta" heta något annat??

/Ezping Orm
 

-BoNe-

Warrior
Joined
9 Jun 2003
Messages
209
Location
Kalmar
nu..

Du får äran att kanske t.o.m få en femma..

Bra jobbat. Nu blev magi delen plötsligt mycket roligare..
 
Top