Nekromanti 780

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Jag undrar varför man har tagit med 780. IM i boken, jag antar att det är om man blir beskjuten av Interpolagenter från deras sjätte diktoriat men det känns ändå onödigt att ha tagit med en kaliber som det inte ens finns vapen till.
 

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
.780 i Offensiv

inbillar mig att frågan varit uppe förut men tror inte man kom till någon vettig förklaring.
Det skulle kunna vara en miss eller så vill man helt enkelt ha med alla kalibrar i offensiv även om vapnen kommer i senare böcker.
En följdfråga blir, finns det .780 att handla över disk eller åtminstonde på 'marknaden'?
I sådana fall skulle en händig rollperson kunna bygga sig ett vapen med denna helvetes kaliber...
 
G

Guest

Guest
Re: .780 i Offensiv

Jag tror bara att .780 är yttligare en detalj som författaren lagt in i boken för våldstokiga att r**ka till... Boken är ju överfylld med oanvändbara saker... Som kärnvapenhandgranat och vattenpistoler :p

MVH
Lexx
 
G

Guest

Guest
Re: .780 i Offensiv

Den är i boken för att ge kompabilitet med framtida böcker, de böckerna kommer givetvis ha med ammunitionen men kanske inte alla sorter pga platsbrist, sedan om man läser om denna ammunition så säljs den bara till polisiära myndigheter vilket borde göra det svårt att få tag på som privatperson
 
G

Guest

Guest
Re: .780 i Offensiv

Den är i boken för att ge kompabilitet med framtida böcker,
Ehhh... Du menar väl inte att det ska komma mer böcker med vapen och ammo?
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Re: .780 i Offensiv

Nej, men Neotech Police kommer med tiden och ammunitionen är ju tillverkad för just polisverksamhet och för att slå ut cyberpsykosfall och robotar. Förmodligen så kommer det finnas med ett vapen med i den modulen som Interpol använder till detta. Så en hel modul med vapen är det ju inte.
 
Top