Nekromanti ???

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Börjar bli mkt OT.

"ja visst är jag det. ursäkta mig, men så är det. mitt fina citat jag skrev senast var kanske lite väl hårt. stackars chrull."

men jag har mina skäl. personliga sådana."


- Den där raden i första inlägget om att du försökte ta ditt liv? Och det skulle på nåt sätt rättfärdiga dina andra handlingar? Not in my book.

"men jag tycker fortfarande att för många trådar låses numera. det är lite tråkigt."

- Jag kan stundom tycka att "fel" trådar låses, men sällan att det är för många. Av de jag har sett har det antingen varit totala personangrepp längs 42 inlägg eller 1-5 inlägg totalt OT (dvs. har inte ett dyft med rollspel att göra).

"Följer ni regelboken slaviskt när ni spelar rollspel också??"

- Försök till en retorisk pik? Tja, jag är då friformare.. sägs det. Regelboken brukar jag inte bry mig om speciellt mycket, utan det är världen som är det intressanta. Men jag har också varit i tillräckligt många forum och andra onlineföreteelser för att se det totala fördärv som en dålig struktur medför (jfr. Kåt_kille_14 i kanaler där man vanligtvis skulle ha diskuterat rollspel eller politik el. dyl, samt det underbara fenomenet 'flamers', dvs folk som inte kan ta någon som helst kritik och spenderar sin tid med att fylla upp forum med "VAD FAN MENAR NI MED...?"-trådar, den här tråden är en snällare och något mer intelligent version. No offence.).

Som kuriosa kan nämnas att jag egentligen tycker att ett Anarkistiskt samhälle skulle vara idealiskt.

//MiDNiGHT. - extrem på sitt eget sätt.

Ang. Min kanske till synes okänslighet inför ditt problem vill jag bara påpeka att det för mig är old news; jag har/har upplevt liknande problem genom halva livet, så jag är tämligen härdad nu. Har du allvarliga problem med depression rekommenderar jag att du snackar med en läkare, som kan skriva ut Cipramil åt dig (antidepressivt med obefintliga biverkningar även vid höga doser; dvs - oavsett hur mycket du trycker i dig så kommer du inte att dö). Och tycker du att det är konstigt att jag skriver "om du har allvarliga problem" när du försökt ta livet av dig så är det helt enkelt för att jag inte är insatt i just din situation och att jag känner väldigt många som skryter med sina sjukdomar (eller påhittade/inbillade sjukdomar) för att få uppmärksamhet för dem. Det är idiotiskt och jag tycker inte att det bör uppmuntras, så att de som har verkliga sjukdomstillstånd kan få bättre vård. Vill du veta något mer om att vara extremt deprimerad och självmordsbenägen kan du ju maila mig - midnatt@post.utfors.se - eller skicka ett privat meddelande på forumet (nu säger jag inte att du redan är det, men jag har antagligligen några fler "år på nacken" och jag lever ju fortfarande.. /images/icons/wink.gif).
Krya på dig!


 

Scorpion

Veteran
Joined
26 Jul 2000
Messages
161
Location
Stockholm
Re: Börjar bli mkt OT.

jag har upptäckt en ganska intressant sak. man kan inte skriva ett endaste litet jävla inlägg utan att bli kommenterad!!
jag försökte vara trevlig, jag försökte vara snäll. Men neeeej.

du får vara precis hur okänslig du vill. jag kan ju redan nu säga att allt är så pass allvarligt att jag träffar <B>tre[/b] psykologer <B>tre</B> ggr i veckan. allvarliga saker har hänt, min flickvän är inblandad, min vänner sviker mig.
<h2><strong>OCH NI FÖRVÄNTAR ER ATT JAG SKA VARA TREVLIG?!?!?!</strong></h2>
jösses.

MVH
 
Last edited by a moderator:

Devastator

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
122
Location
Linköping, Sverige
Helt rätt, det är nog dags att lägga ned det här.
Även om jag sympatiserar med Skorpionens problem så måste jag säga att det inte heller hör hit. Jag hoppas dock det löser sig.

Marknadsekonomins regelverk, kap.12, §4, sid 1459:
Konsumenten har ingen som helst rätt att klaga på det som är gratis.

Devastator

At my signal, unleash hell!
-General Maximus, Gladiator
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Börjar bli mkt OT.

ursäkta mig om jag låter okänslig... men det där hör inte hemma på forumet, det är ett slag under bältet för att folk ska känna sympati för dig... det biter inte på mig ska jag tala om för dig, jag har varit i en liknande ituation själv för ett antal år sen. Det är ytterst lågt av dig att få folk att känna sig tvugna att tycka synd om dig och det kommer inte att hjälpa dig på något sätt. Du får lära dig ta konstruktiv kritik som hitills inte har haft en tillstymmelse till personangrepp... som sagt, ett väldigt fult trick för att folk inte ska kritisera dig.

För övrigt tycker jag set är dags att denna tråden låses nu.

Vill du (scorpion) fortsätta diskussionen föreslår jag att du skickar ett privat meddelande eller kontaktar mig via mail eller icq.

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

Scorpion

Veteran
Joined
26 Jul 2000
Messages
161
Location
Stockholm
Re: Börjar bli mkt OT.

vad snacka du om?? vad då sympati?? jag förklarar varför jag är grinig. varför jag är så otrevlig. men jaja, du har ju din tolkning.
om ni tycker att disskutionen är så jävlo OT så lås den då. det har väl aldrig hindrat er förut så jag fattar inte vad ni väntar på.

MVH
 
Last edited by a moderator:

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Jaha..

Nu är vi alltså minst tre stycken som är/har varit otroligt deprimerade och självmordsbenägna.. He' e roligt me' rollspel, eller hur? /images/icons/wink.gif

Kanske borde man skapa ett nytt forum för deprimerade rollspelare (verkar vara vanligt..) - jag har konsulterat en psykolog som skulle kunna ställa upp och svara på frågor.. /images/icons/wink.gif

"det biter inte på mig ska jag tala om för dig, jag har varit i en liknande ituation själv för ett antal år sen."

- Ska vi jämföra vem som har haft det värst? /images/icons/wink.gif

"Det är ytterst lågt av dig att få folk att känna sig tvugna att tycka synd om dig och det kommer inte att hjälpa dig på något sätt. Du får lära dig ta konstruktiv kritik som hitills inte har haft en tillstymmelse till personangrepp... som sagt, ett väldigt fult trick för att folk inte ska kritisera dig."

- För mig känns det irrelevant att han refererar till en depression som "ursäkt" för att han beter sig lite ouppfostrat på forumet - är han sjuk och inte kan hantera att bete sig som folk skulle han kanske överväga att låta bli att debattera på forumet ett tag.
- Alltså; en psykisk svacka är inget skäl eller ursäkt att bete sig dåligt. Möjligtvis en förklaring, men då får man ju se till att skärpa sig och att lämna sådant där det hör hemma (inte på rollspelsforumet).

"För övrigt tycker jag set är dags att denna tråden låses nu."

- Definitivt.

//MiDNiGHT.

 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Börjar bli mkt OT.

"OCH NI FÖRVÄNTAR ER ATT JAG SKA VARA TREVLIG?!?!?!"

Ja.

Om du måste släppa ut aggressionerna, ta en runda Q3 eller nåt.

Och den här tråden är definitivt såpass off topic att även den bör låsas. För övrigt ledde postningen om kyrkan och rollspel till en tämligen intressant debatt i rollspelsforumet. Ta en titt dit - jag tror inte att du blir mer ledsen av det.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"ch var tycker du att en sån disskution hör hemma?? Som sagt, jag tittar aldrig ens på det forumet där man "borde" disskuterat det. så varför inte här??"

Bara för att man inte tittar i ett forum, så kan man lägga vilka inlägg som helst i de forumet som du tittar i? Är det så du menar?

Så jag som aldrig tittar i Gemini t.ex. kan lägga en fråga om Gemini i Eon t.ex.? Någon ordning får det allt vara...och är du inte nöjd med reglerna som finns, så behöver du ju inte vara här...så enkelt är det...

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: förklaringar till låsta trådar...

Som folk innan har sagt... det här är ett rollspelsforum och ingen chatt med ämnet: "snacka på du bara"
Om du vill diskutera sådant i chattform föreslår jag IRC eller Aftonbladets chatt. Ì debattform känner jag inte till någon, du kan ju pröva SKUNK eller lunarstorm.. eller luderstorm, där är det mycket skitsnack..

Din jämförelse tänker jag ignorera som något dumt och löjligt. men ifortsättningen kan du gärna tänka över vad du skriver.

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Helt fel

Problemet är att när man väl börjar släppa på reglerna så rinner det bata iväg en massa skitinlägg. Därför är det bra att reglerna följs.

Kanske inte helt slaviskt, ett ämne kan grena ut sig....men det skall hålla sig så nära ämnet som möjligt, och det är administratörerna och moderatorerna som gör den tolkningen.

Det som dock skall följas slaviskt är första inlägget i en tråd...den skall aldrig börja med ett OT-ämne, då skulle den ju aldrig ha skrivits.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Diskussioner

"men hur ska det bli trevligt om man inte får disskutera vad man vill?"

Därför att detta forum är till för rollspelsrelaterade ämnen, och inte bilar, strumpor, skorstenar eller något annat.

"Bättre att man disskuterar nåt som är OT än ingenting alls."

Som det står i reglerna, skicka privat till den du vill diskutera det med.
Vissa små OT-avstickare accepteras, men de håller sig inte alltför långt ifrån ämnet ändå.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
vad är det för seg huven som låser alla trådar??

Det är redaktionen (ofta hänvisade till som administratörer) och moderatorer som är så sega i huvudet att trådar då och då låses. Detta gör vi av olika skäl, och om du vill diskutera saken föreslår jag att du vänder dig till det mer korrekta forumet, nämligen "www.rollspel.nu-forumet". Vi har satt upp olika regler för att användarna skall få en så trevlig stund som möjligt när de använder forumen. Längre ner i tråden har du hänvisats till följande passage:

Alla inlägg ska även följa ämnet som diskuteras i forumet, och det ska diskuteras i det mest passande forumet. Hur träffmallen i Western fungerar ska diskuteras i Western-forumet, hjälp med att göra ett rollspel får man lättast från rollspelsmakande forumet. Saker som inte alls har med rollspel att göra diskuteras lämpligen på andra ställen.

Att du inte använder vissa forum ser jag inte som något bra skäl till att du skall få diskutera vad som helst. När det dessutom finns en hänvisning till annan plats där man kan diskutera ämnet så förstår jag inte varför man inte vänder sig dit (om man nu, som du själv, tyckte det var en "utmärkt" diskussion).

Den här tråden kommer jag nu att låsa, dels hör den inte hemma i det här forumet, dels är det en del OT-snack. Om ni vill diskutera låsningspolicy rekommenderar jag ett besök i www.rollspel.nu-forumet. Förslagsvis börjar ni söka efter lite äldre trådar som handlat om just låsningspolicy innan ni yttrar er, så slipper vi köra samma debatt igen.

/Azagthoth
 
Top