5e reskin som Planetary Romance

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,096
I slutändan tror jag det blir 5e som system för Planetary Romance. Jag kan det, med bara phb o inga splatbooks är det helt ok upp till lvl 7 eller så, och med några snabba reskins så blir det ungefär så lättsamt som jag tror jag vill ha det.

Såhär tänker jag..
Människor - från Jorden (som är täckt av jungler proppfulla med dinosaurier med PSI-krafter), men har bosatt sig varstans pga vill inte bo på jorden.
Alver - Starfolk /stjärnfolk, ett av deras generationsskepp kraschade på månen, de vill ta sig iväg igen men sitter fast här, ljusblåa / ljuslila till färgen
Dvärgar - Urgammalt robotfolk från Merkurius. Tål eld och höga temperaturer men ser och hör väldigt dåligt. Kan inte utföra avståndsattacker eller höra ljud lägre än vanligt tal.
Halvlingar - från Mars, bor bland kanaler och gröna BioDomes. Små bleka tingestar som bor i hålor under jorden och farmar rullande spöksporer.
Halvorcher - från Mars, öken- och bergsbor, utom när de farmar BioDomes. Fyraarmade stora gröna reptilbestar. Arga och krigiska men inte alltigenom dåliga.
Dragonkin - Rakt igenom tok-onda Saurider från Jorden. Allt och allas ärkefiender, däribland varandras, därför slipper vi andra ofta tas med dem.
Tieflings - fiskfolk från vattenplaneten Venus. Ser ofta rätt knepiga ut men inte dåliga egentligen. Andas vatten såväl som luft och ogillar torra platser.

Jag är inte säker på vad jag vill göra med gnomerna. Några tankar där??

(Rymdskepp och deras skötsel är på kampanjnivå. Många vet nog hur man gör även om det inte är lika vanligt som körkort i Sverige 2022. Rymdstrider tänkte jag att vi skippar, det är mer fokus på att kräla övergivna BioDomes på Mars etc)
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Jag är inte säker på vad jag vill göra med gnomerna. Några tankar där??
Svampfolk från Merkurius. Kommunicerar med sporer. Odräglig kärleksfulla och nyfikna.

Borde inte någon av DnDs aquatiska raser fungera bättre för den här rollen?
Jo, men då behövs ju extra böcker och planen är bara grundböckerna 😘
 
Last edited:

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,096
Gnomer som ostmakande mån-invånare?

En viss faraon föreslog annars pod-levande gnomer på Ganymedes.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
Antar att du sett Dr Grordborts rpg? 5e som Planetary Romance.h ttps://www.kickstarter.com/projects/182801277/dr-grordborts-scientific-adventure-violence/description
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,096
Antar att du sett Dr Grordborts rpg? 5e som Planetary Romance.h ttps://www.kickstarter.com/projects/182801277/dr-grordborts-scientific-adventure-violence/description
Trevligt! Hade det funnits på hyllan att köpa så vem vet!
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Gnomerna kan vara ondsinta rymdgrodor från Venus slemdjungler.

Fast jag gillar idén med att de kommer från månen. Baksidan?
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,096
Gnomerna kan vara ondsinta rymdgrodor från Venus slemdjungler.

Fast jag gillar idén med att de kommer från månen. Baksidan?
Ondsinta grodor låter helt rätt. Eller i varje fall grodor. Venus är ju mest ocean och väldigt lite annat men kanske finns det plats för några slemdjungler.
 
Top