Nekromanti Ett äventyr - Drakarnas strid (Runda 5)

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Föreningen WRNU
och Mukwa presenterar
______________________

Ett äventyr

- En episk berättelse
______________________

Gruppen har gömt sig bakom en hög av guldmöbler för att diskutera kring vem som ska få den nobla äran att avleda den röda drakens uppmärksamhet. Dieselsoppa väljs, blir framknuffad mot den röda drakens stora nos, söndertuggad av en miljon sylvassa draktänder som om vore Dieselsoppa en smarrig hemkola som gärna fastnar i tänderna, och sväljs sedan semilevande.

Ni andra blev så sugna på kola att ni helt glömde bort att döda draken och det får ni sota för nu. Eld och lågor blossar upp runtomkring er och er tid är räknad. Precis som en eldkvast från den röda draken ska förinta gruppens existens rasar taket ned. I luften kommer en blå drake med stora vingar. Den blå draken och den röda draken börjar slåss med varandra. Den röda draken lyckas slå ut en av den blå drakens tänder med en nick, och sedan med en välriktad frispark flyger ännu en tand ut. Den blå draken börjar slakna, men kommer igen med en kurvspark utanför den röda drakens straffområde som slår ut en av den röda drakens tänder. Strax därpå är det utjämnat när den blå draken kontrar, vänder bort den röda drakens svans och ännu en tand dinglar ned från den röda drakens stora käftar. Båda drakarna tycks ha fått nog och seglar iväg upp över taket och iväg mot den blå drakens hemvist. Givetvis kommer den röda draken ta livet av den blå draken där, men det är en helt annan historia, i ett helt annat univers.

Någon annan som befinner sig i ett helt annat univers är korpa. Hon har nämligen fått en av den blå drakens tänder igenom magen och blod väller ut ur hennes halvöppna mun. Det verkar som att den blå draken trots allt var elakare än den röda.

Ni ser alla på statyn och försöker lägga beslag på medaljongen kring statyns hals, men det går inte för den sitter fast på statyn. Den där kvinnliga rösten hörs igen och den berättar vad ni behöver göra. Ni räknar snabbt ut att det räcker med att en av er åker iväg på hennes töntiga sidoäventyr för att befria henne från det hemska stenstatytillståndet. Ni måste dock avgöra vem av er det kommer bli innan ni alla blir hesa av allt diskuterande. Ni kommer behöva honungsvatten på:

Onsdag (13:e) kl 22:00

Deltagare
Brynolf
Cassius (Plundrare)
Cissi (Äventyrare)
Dieselsoppa (Plundrare)
Empiricus
Jake Armitage (Äventyrare)
Konrad Konvalj
korpa (Äventyrare)
Liliana
LJSLarsson (Plundrare)
Lu-Kaazh (Äventyrare)
Max Raven (Äventyrare)
Ruga
tripp_trap
Tyr
Vicotnik
Vimes
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Yehepp!

Tack för gott spel Korpa och Diesel!

Noterade att det var dåligt tryck i slutklämmen den här rundan men det berodde väl kort och gott på att varken Basse eller ulvfränder försökte göra nått åt Basses status i byn.

Nu rockar vi igång igen och det utan väktare. Rätt stora bollar hos ulvarna att plocka Korpa va?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Bra jobbat Korpa! Och bra försök, Diesel! :gremwink:

Ok, nu kanske det kan bli lite action igen när vi inte har nån solklar hängning.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Korpa said:
Heja byn, lycka till! Jag tror på er! :gremlaugh:
Tack för gott spel Korpa! Bra jobbat med ditt väktande!

...och jag vet att det inte är så kul att bli draksnacks Diesel, men vi bybor är ju här för att vinna. :gremwink:
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Och med en röd Dieselsoppa så dog min hobbyteori om att Ulvar inte kan ha sin slutröst på andra Ulvar.

Så den har jag lagt helt åt sidan nu.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Haha, Basse din pajsare. Du är en skön lirare, men den här gången har du fan ulvat över hela spelet. Tack för ditt spel!

Och tack korpa, du stal ett nattmord från ulvarna och har mer än gjort ditt jobb som väktare.

Det känns som att jag och Vico borde granskas den här rundan, vi är de kvarvarande av trippdrevet. KK hade något på Liliana i slutet av förra rundan tror jag, det får gärna följas upp. Ruga har varit mellanmjölk, hon tål en granskning kan jag tycka. Brynolf har varit klok tror jag, men så där värst synlig vet jag inte om han varit, kan vara en tråd att dra i.

Jag tror det finns en poäng med att vi börjar dreva lite nu, för fältet är rätt öppet. Jag ska försöka jobba mot ett Vico-case, och jag förutsätter att jag kommer behöva svara på olika grejer från folk. Nåväl. Mot seger!

Röst: Vicotnik
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Jag är med på det. Vic behöver resa sig och borsta dammet från axlarna.

Röst: Vic

Vic, det var du som tippade över balansen på Tripp, med en enligt dig själv ganska svag motivering. Hur ser du på situationen, och har du några andra konkreta misstankar?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag ska jobba fram nått i möra. Läste precis Mukwa stämningstext också och jag är helt säker på att den blå draken kommer att ta hem det hela. Hade det inte varit för att den där röda draken hade hjälp av en grön liten lepricon hade den sagan varit slut för länge sen.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Av oss som är kvar då, vi är ju nu:

Brynolf
Empiricus
Konrad Konvalj
Liliana
Ruga
tripp_trap
Tyr
Vicotnik
Vimes

Vi är nio kvar nu, troligen en Ulv gömmer sig någonstans bland oss, om det inte var fem Ulvar från början.

Vimes, tripp_trap, Konrad Konvalj och Brynolf känns rätt stabila nu. För tillfället iallafall, och jag tänker kolla närmare på Liliana. Hennes dyrk-outning var underlig i samma tidslucka som Diesel och Larsson var underliga på, och hennes senare outningar följer mönstret. Hon känns också som att hon gått väldigt i vågor med sitt bidragande.

Jag skall granska och försöka bygga ett case där.

Röst: Liliana
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Vimes said:
Jag tror det finns en poäng med att vi börjar dreva lite nu, för fältet är rätt öppet. Jag ska försöka jobba mot ett Vico-case, och jag förutsätter att jag kommer behöva svara på olika grejer från folk. Nåväl. Mot seger!
Låter bra det. Jag får ta en till titt på det Vic har skrivit. Det jag kan komma på som jag vill ha svar på rör då han ville att Max skulle sia Diesel. I runda 3 bör det ha varit. Hur tänkte du där? Var du så pass tveksam över Diesels ulvstatus att du tyckte det var värt att sia honom istället för någon med mer tveksam status? Vilka misstänker du kan vara plundrare? Vilka ser du som gröna?

Röst: Vicotnik
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Ni tycker jag är scum som varit på Diesel nästan hela tiden? Nej, det går inte ihop för mig.

Tack för spel Diesel och Korpa.

Röst: K.K.


Google
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
sorry, glömde säga att det är google länken som visar bilden jag pratar om. Det ser ut som ett verktyg = godkänt för mig.

Tror inte det är samma länk som förra gången, men det är samma bild. Hittades genom att söka på dyrk, och kolla på bilderna.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Av de där bilderna får man snarare intrycket av att du hänger upp tavlor med något slags andningshjälpmedel för barn. :gremsmirk:

Kan du påminna oss om ditt case mot Konrad igen?
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Tyr said:
Vimes said:
Jag tror det finns en poäng med att vi börjar dreva lite nu, för fältet är rätt öppet. Jag ska försöka jobba mot ett Vico-case, och jag förutsätter att jag kommer behöva svara på olika grejer från folk. Nåväl. Mot seger!
Låter bra det. Jag får ta en till titt på det Vic har skrivit. Det jag kan komma på som jag vill ha svar på rör då han ville att Max skulle sia Diesel. I runda 3 bör det ha varit. Hur tänkte du där? Var du så pass tveksam över Diesels ulvstatus att du tyckte det var värt att sia honom istället för någon med mer tveksam status? Vilka misstänker du kan vara plundrare? Vilka ser du som gröna?

Röst: Vicotnik
Just det, nu minns jag, vet att jag tyckte det var en riktigt dålig ide när förslaget kom.Jag vill också gärna ha svar på den här frågan.

Röst: Vicotnik
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Tyr said:
Låter bra det. Jag får ta en till titt på det Vic har skrivit. Det jag kan komma på som jag vill ha svar på rör då han ville att Max skulle sia Diesel. I runda 3 bör det ha varit. Hur tänkte du där? Var du så pass tveksam över Diesels ulvstatus att du tyckte det var värt att sia honom istället för någon med mer tveksam status? Vilka misstänker du kan vara plundrare? Vilka ser du som gröna?
Varför jag ansåg att Max skulle sia dieselsoppa istället för att vi röstar ut honom har jag skrivit tidigare. Men kan förklara det igen.
Anledningen till att jag ville att Max Raven skulle sia Dieselsoppa var att ifall Dieselsoppa var bybo och hade en skysst förmåga så vore det dumt att hänga honom, därför ville jag att Max Raven skulle sia honom.
Som det såg ut när Dieselsoppa gick ut med sin "nya" förmåga så hade vi en väktare, en siare och Dieselsoppas förmåga. Det var även före vi viste om att Korpa inte kunde skydda samma person 2 gånger i rad. Där av ansåg jag att om Dieselsoppa är bybo så ville jag inte förlora hans förmåga. Därför föreslog jag att Max Raven skulle sia honom och Korpa skulle skydda Max Raven. Detta skulle då kunna generera tre resultat.
1. Dieselsoppa är ulv = vi hänger honom = Max Raven är betydligt mer trovärdig siare.
2. Dieselsoppa är bybo = Vi får en skysst förmåga samt det blir lägge att granska Max Raven.
3. Dieselsoppa dödas av ulvaran.

De jag ser som gröna är i nuläget Empiricus, Vimes, Tyr.
I nuläget så är det bara tre stycken som jag upplever har gjort "konstigheter" och det är Liliana med hennes dyrksats, tripp_trap då han aldrig la en röst på LJSLarsson och konrad konvalj då han lyfte bort sin röst från tripp_trap för att rösta ut inaktiva Cassius som ändå skulle ha diskats.
Resternade dvs: Brynolf och Ruga har jag ingen uppfattning om.
Av de tre som jag anser gjort konstiga saker så skulle jag ranka de:
1. Liliana
2. Tripp_trap
3. Konrad Konvalj
Anledingen till att jag anser att liliana i detta fall är mest trolig ulv är för oklarigheter i hennes fluff/föremål.

Röst: Liliana


Tyr said:
Just det, nu minns jag, vet att jag tyckte det var en riktigt dålig ide när förslaget kom.
Då är min fråga varför sa du inte att du tyckte det var en dålig ide?
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Vicotnik said:
Tyr said:
Låter bra det. Jag får ta en till titt på det Vic har skrivit. Det jag kan komma på som jag vill ha svar på rör då han ville att Max skulle sia Diesel. I runda 3 bör det ha varit. Hur tänkte du där? Var du så pass tveksam över Diesels ulvstatus att du tyckte det var värt att sia honom istället för någon med mer tveksam status? Vilka misstänker du kan vara plundrare? Vilka ser du som gröna?
Varför jag ansåg att Max skulle sia dieselsoppa istället för att vi röstar ut honom har jag skrivit tidigare. Men kan förklara det igen.
Anledningen till att jag ville att Max Raven skulle sia Dieselsoppa var att ifall Dieselsoppa var bybo och hade en skysst förmåga så vore det dumt att hänga honom, därför ville jag att Max Raven skulle sia honom.
Som det såg ut när Dieselsoppa gick ut med sin "nya" förmåga så hade vi en väktare, en siare och Dieselsoppas förmåga. Det var även före vi viste om att Korpa inte kunde skydda samma person 2 gånger i rad. Där av ansåg jag att om Dieselsoppa är bybo så ville jag inte förlora hans förmåga. Därför föreslog jag att Max Raven skulle sia honom och Korpa skulle skydda Max Raven. Detta skulle då kunna generera tre resultat.
1. Dieselsoppa är ulv = vi hänger honom = Max Raven är betydligt mer trovärdig siare.
2. Dieselsoppa är bybo = Vi får en skysst förmåga samt det blir lägge att granska Max Raven.
3. Dieselsoppa dödas av ulvaran.

De jag ser som gröna är i nuläget Empiricus, Vimes, Tyr.
I nuläget så är det bara tre stycken som jag upplever har gjort "konstigheter" och det är Liliana med hennes dyrksats, tripp_trap då han aldrig la en röst på LJSLarsson och konrad konvalj då han lyfte bort sin röst från tripp_trap för att rösta ut inaktiva Cassius som ändå skulle ha diskats.
Resternade dvs: Brynolf och Ruga har jag ingen uppfattning om.
Av de tre som jag anser gjort konstiga saker så skulle jag ranka de:
1. Liliana
2. Tripp_trap
3. Konrad Konvalj
Anledingen till att jag anser att liliana i detta fall är mest trolig ulv är för oklarigheter i hennes fluff/föremål.

Röst: Liliana


Tyr said:
Just det, nu minns jag, vet att jag tyckte det var en riktigt dålig ide när förslaget kom.
Då är min fråga varför sa du inte att du tyckte det var en dålig ide?
För jag såg det precis innan deadline och skrev på mob så hann bara skriva att han inte skulle ta Max och inte göra några längre utsvävningar.
Om Max var sann fanns det i hans synpunkt mkt lite chans att disel var sann.
Jag menar disiels förmåga var op på egen hand lägg då till en vanlig siare och det vore sjukt mkt op. Att då råda vad vi nu vet var vår riktiga siare att slösa en sining på någon som han nästan redan visste var ond är enligt mig ett dåligt råd.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Vico:

Varför misstänker du KK? Jag tycker han har varit supergrön hela spelet i princip, hur kommer det sig att våra intryck skiljer sig så?

Hur tänker du när du har Tripp bland dina misstänkta? Verkar det inte konstigt att ulven DiselBasse försökte rösta ut ulv-Tripp när han visste att ulv-Cassius skulle autodödas? Är inte det helt orimligt ulvagerande, och borde inte slutsatsen vara att Tripp rimligtvis är grön?

Innan du hoppade på tripp-drevet i R3, hade du riktat misstankar mot honom? Jag kan inte påminna mig att du diskuterat tripp innan du hoppade på drevet. Tycker inte du att det får dig att se ut som en varulv som tar chansen att rösta ut en bybo? (som Disel gjorde alltså).
 
Top