Nekromanti Nyårskonvent

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Hej,

Då jag inte har några planer för nyår, så tänkte jag se om intresset för ett litet nyårskonvent från den 31/12-2012 till den 1/1-2013 hemma hos mig (Haninge).

Vi fixar en gemensam middag (samtliga är med och delar på kostnaden för maten).
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Vicotnik said:
Hej,

Då jag inte har några planer för nyår, så tänkte jag se om intresset för ett litet nyårskonvent från den 31/12-2012 till den 1/1-2013 hemma hos mig (Haninge).

Vi fixar en gemensam middag (samtliga är med och delar på kostnaden för maten).
Kortsvar: kanske

långtsvar: Eftersom planerna som jag haft ser ut att spricka på grund av att mina vänner och jag inte har någonstans att vara, så är det möjligt att jag kan/vill.
måste dock avakta lite eftersom jag inte vill att de tycker att jag lämnar dem i sticket.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Jag hänger gärna på. Jag minns med värme nyårsafton med Kaleidoskop och annat Linköpingsfolk + Vildkatt för några år sedan. Antar att jag får första tjing på sovplats. :gremsmile:

Jag ser gärna en afton med spel, även om det så skulle vara maffia eller andra typer av sociala spel.

/Han som vill bryta av från sina senaste år av nyårsfiranden
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
Jag vill troligen också. Får sortera mig något före ett definitivt ja.
Hur är det med logistiken, kan man få en sovplats om det blir svårt att ta sig hem?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Han said:
Antar att jag får första tjing på sovplats.
Det är lugnt, tror jag kan fixa fram runt 4 extra sovplatser om det skulle behövas.

Gizmo said:
Hur är det med logistiken, kan man få en sovplats om det blir svårt att ta sig hem?
Från mig går det 2 nattbussar in till stan. Så att ta sig in till stockholm bör inte vara ett problem, men annars så finns det sovplatser.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
jo. ni vet jag är extremt mesig när det gäller åka kommunaltrafik ensam på natten. inte ert problem, bara för att förklara varför jag frågar. sedan år kommunaltrafik i nyårsnatten extra otrevlig. vi får se. alternativt kan någon få sovplats hos mig, då har jag automatiskt resesällskap.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
gizmo said:
jo. ni vet jag är extremt mesig när det gäller åka kommunaltrafik ensam på natten. inte ert problem, bara för att förklara varför jag frågar. sedan år kommunaltrafik i nyårsnatten extra otrevlig. vi får se. alternativt kan någon få sovplats hos mig, då har jag automatiskt resesällskap.
Preemptive masskommunicerat booty call, good on you!

EDIT: Lite plumpt men inget illa menat!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
gizmo said:
jo. ni vet jag är extremt mesig när det gäller åka kommunaltrafik ensam på natten. inte ert problem, bara för att förklara varför jag frågar. sedan år kommunaltrafik i nyårsnatten extra otrevlig. vi får se. alternativt kan någon få sovplats hos mig, då har jag automatiskt resesällskap.
Lugnt, för mig är det lugnt, så länge jag har yta så finns det sovplatser. Tror att jag som mest haft 5 personer som sovit över hos mig.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Lu-kaazh said:
Vicotnik said:
Hej,

Då jag inte har några planer för nyår, så tänkte jag se om intresset för ett litet nyårskonvent från den 31/12-2012 till den 1/1-2013 hemma hos mig (Haninge).

Vi fixar en gemensam middag (samtliga är med och delar på kostnaden för maten).
Kortsvar: kanske

långtsvar: Eftersom planerna som jag haft ser ut att spricka på grund av att mina vänner och jag inte har någonstans att vara, så är det möjligt att jag kan/vill.
måste dock avakta lite eftersom jag inte vill att de tycker att jag lämnar dem i sticket.
Hur ser det ut för dig Lukas?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Vicotnik said:
Lu-kaazh said:
Vicotnik said:
Hej,

Då jag inte har några planer för nyår, så tänkte jag se om intresset för ett litet nyårskonvent från den 31/12-2012 till den 1/1-2013 hemma hos mig (Haninge).

Vi fixar en gemensam middag (samtliga är med och delar på kostnaden för maten).
Kortsvar: kanske

långtsvar: Eftersom planerna som jag haft ser ut att spricka på grund av att mina vänner och jag inte har någonstans att vara, så är det möjligt att jag kan/vill.
måste dock avakta lite eftersom jag inte vill att de tycker att jag lämnar dem i sticket.
Hur ser det ut för dig Lukas?
jag kommer inte.
mina andra planer löste sig
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Vad är ni sugna på? :gremsmile:

Bad Family - 2h
sitcom, nutid, tecknat, dysfunktionell familj
Spela en familj som påminner om Simpsons/Family Guy.

Inspectres - 45 min
Ghostbusters, McDonalds, Big Brother, paranormal
Actionfyllt uppdrag för att fånga spöken.

This Is Pulp - 60 min
hatt och piska, jetpack, djungel, pyramid, nazister
Fartfyllt äventyr med klumpiga äventyrare.

Thrice - 90 min
fantasy, steampunk, taktisk strid, diskussion
Känn känslan av taktik och samverkan.

The Coyotes of Chicago - 4h
nutid, flera spelledare, konstigheter, utforskning
Vad är det egentligen som händer i Chicago?

The Shadows of the Trees - 4h
sword & sorcery, flera spelledare, hjälte
Ditt öde ligger i flera personers händer.

Kan dra med mig Fia med hutt och Roborally också. Jag behöver speltesta Thrice.

/Han som borde läsa Coming of Age också men det är knappt att han orkar med 29 sidor längre
 

VilleK

Veteran
Joined
23 Oct 2001
Messages
16
Location
Stockholm
Jag har planer på nyårsafton men bor i Jordbro och kommer gärna förbi den 1/1 om det är ett alternativ?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Radioaktiv said:
Någon tanke om vad som skall spelas? :gremsmile:
Nix, utan det tänkte jag läman öppet. Har en hel del brädspel som står i mina hyllor, orkar inte rabla upp alla. Sen kan jag alltid erbjuda Utpost, Fiasco och "Taste for a murder".

Han said:
Kan dra med mig Fia med hutt och Roborally också.
Roborally har jag så det behöver du inte ta med dig.

Karnivor said:
Jag har planer på nyårsafton men bor i Jordbro och kommer gärna förbi den 1/1 om det är ett alternativ?
Fungerar för mig.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Han said:
Jag hänger gärna på. Jag minns med värme nyårsafton med Kaleidoskop och annat Linköpingsfolk + Vildkatt för några år sedan. Antar att jag får första tjing på sovplats. :gremsmile:

Jag ser gärna en afton med spel, även om det så skulle vara maffia eller andra typer av sociala spel.

/Han som vill bryta av från sina senaste år av nyårsfiranden
Kör du, Han? :gremlaugh:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Recca said:
Kör du, Han? :gremlaugh:
Om du fixar bil så... :gremsmile: Men det är ingen dum tanke, så jag ska fråga mig för.

/Han som antar att tåg- och pendelbiljetter kostar 500 pix tur- och retur och en bilresa skulle annars kosta 600 för båda
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Vicotnik said:
Karnivor said:
Jag har planer på nyårsafton men bor i Jordbro och kommer gärna förbi den 1/1 om det är ett alternativ?
Fungerar för mig.
I sådana fall stannar jag gärna en dag extra. :gremsmile:

/Han som måste kolla upp det där med bilfrågan
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Han said:
Vicotnik said:
Karnivor said:
Jag har planer på nyårsafton men bor i Jordbro och kommer gärna förbi den 1/1 om det är ett alternativ?
Fungerar för mig.
I sådana fall stannar jag gärna en dag extra. :gremsmile:

/Han som måste kolla upp det där med bilfrågan
Det är inga problem.
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Litet kanske från mig, men om du ska på forumsölen imorgon så kan vi kanske prata mer då? :gremsmile:
 
Top